levert Gerschwitz niet meer naar Nederland

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
Vorig jaar nog een zaagtafel geeverd gekregen, maar toen ik gisteren een Kapex wilde bestellen kreeg ik de melding dat electrisch gereedschap niet meer binnen de EU werd geleverd. Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Nog tips over een ander bedrijf in Duitsland dat goedkoop levert?
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
https://www.werkzeugstore24.de/ staat de kapex 120 aan 1069 euro
nu nog met extra 5% korting dus net iets meer als 1000 euro.

Ik heb er pas nog een df 500 gekocht, en zeer vlot en snel geleverd.

Prijzen vergelijken in Duitsland doe ik altijd op idealo.de
 

Donvh

Actieve deelnemer
8 apr 2015
31
2
Ik kijk altijd gewoon via google.de welke de goedkoopste aanbieding heeft, nu is dat:
http://www.aw-tools.de/ €1059
En daar heb ik al goede ervaring mee.

p.s. ik werk in Duitsland dus laat het altijd op het werk bezorgen, dan is het gratis. wil best als leveradres voor iemand spelen, moet het wel in mijn auto passen en in woonplaats Westervoort (Arnhem) opgehaald worden.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Vorig jaar nog een zaagtafel geeverd gekregen, maar toen ik gisteren een Kapex wilde bestellen kreeg ik de melding dat electrisch gereedschap niet meer binnen de EU werd geleverd. Heeft iemand anders ook deze ervaring?
Nog tips over een ander bedrijf in Duitsland dat goedkoop levert?

Ik weet niet hoe je aan die informatie komt, maar alleen erg grote, lange of te zware machines of onderdelen worden inderdaad niet geleverd naar Nederland.
Zoals de MFT/3 tafel of een liniaal van 3m daar staat dan een DE symbool bij.
De Kapex wordt wel gewoon geleverd. En de * opmerking geldt voor de aangegeven levertijd in Duitsland.
Overigens is de firma Lang veelal de goedkoopste van Duitsland.

ScreenHunter_28 Nov. 18 09.17.jpgScreenHunter_29 Nov. 18 09.17.jpg
 
Laatst bewerkt:

Paulo1997

Actieve deelnemer
27 dec 2013
259
0
Pijnacker
als ik even in mag haken aan dit topic,

ik heb wel eens wat accessoires besteld bij Gerschwitz, maar als ik een machine uit Duitsland bestel, kan ik deze dan gewoon aanmelden bij festool Nederland en krijg ik dan volledige garantie?
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
In Duitsland zijn alle dealers verplicht de machines aan te melden voor garantie voor dat ze worden verstuurd. Mede zodat de klant het niet vergeet.
Garantie geldt voor heel de EU, dus bij problemen kun je gewoon bij Festool in Waddinxveen terrecht.
 
Laatst bewerkt:

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Vroeg me ook al af hoe de garantie dan wordt geregeld indien je in het buitenland koopt? (nb: ik woon in België)
Ben van plan om eind dit jaar een mft/3 te kopen, goedkoopste dat ik vond was via klium, maar via Duitsland kan het blijkbaar goedkoper :)
 

haasjetik

Actieve deelnemer
20 aug 2009
460
30
Bollenstreek
@Neel: Gerschwitz meldt mij per mail dat ze inderdaad de Kapex niet leveren.

Good morning,

I´m sorry but we can not send electronic items to EU.
The reason is a new decision of the law.

Dat bleek ook te gelden voor het bedrijf van de eerste tip die ik kreeg. Vreemd verhaal, moet het nog verder uitzoeken.
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Bizar. Ik heb pas (de voorbije maand) nog een Domino DF 500 en een CXS uit 2 verschillende webshops (toolstime.de en werkzeugstore24.de) laten afkomen.
Dan zal ik volgende keer wel een tripje naar Duitsland maken want het prijsverschil is aanzienlijk.
Net nog een zaagblad hier in de vakhandel gekocht aan 80 euro (89 euro -10%) dat in Duitsland voor 32 euro verkocht wordt.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Vreemd want je wil niet weten hoeveel machines en accessoires ik de afgelopen jaren al bij Gerschwitz heb besteld!
En trouwens ook bij andere Duitse webwinkels zoals: Kimpfbeck, AW-Tools, Siltec, Werkzeugstore24 en Lang. Google is your "friend".
Als dat bij andere Duitse webshops ook geldt dan is dat zeer spijtig want de prijzen liggen in Duitsland stukken lager.
De Nederlandse winkels hebben zeker geklaagd alsof ze al niet genoeg verdienen aan de machines.
Is dat wel volgens de Europese regels want Festool heeft al eens een boete gekregen voor prijsafspraken?

Inderdaad heb ik onlangs nog 3 zaagbladen bij Werkzeugstore24 gekocht voor meer dan de helft van wat ze in NL kosten.
Bv. zaagblad Ø160x2,2x20-W28 (#496302) à €22,16 excl.MwSt. en die heeft een adviesprijs in NL van €59,50 excl.BTW (oke, kost €44 bij Toolnation).
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.