Festool afzuigslang reductie?

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar lees al geruime tijd geïnteresseerd mee. Nu heb ik een eerste vraagje. Ik heb een hele tijd geleden een Festool SRH 45 E stofzuiger tweedehands op de kop kunnen tikken voor een spotprijs. Er zat een groene slang bij, dus antistatisch vermoed ik, met een aansluiting die standaard past op de afzuiging van mijn Kapex en TS55, dus ik vermoed 36mm (kan het nu even niet nameten). Het is zo'n rubberen flexibele aansluiting.
Nu heb ik recent een OF 1010 bovenfreesje bijgekocht, maar daar past die slang niet op. Volgens de documentatie zou die frees een afzuigmond van 27mm hebben, maar het is sowieso een ovale afvoer.
Bestaat er een koppelstukje voor de frees of afvoerslang, zodat die wel passen? Of moet ik een hele nieuwe slang kopen? Die zou dan meer kosten dan wat ik de stofzuiger betaald heb ... :)
Ik heb bij enkele webshops al eens rondgekeken tussen de festool accessoires, maar kon niet onmiddellijk iets vinden dat kan passen. Iemand suggesties?

Bedankt!
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Er zijn 2 mogelijkheden:
1. je monteert permanent een verloopmof Ø36-27 mm (498528)
2. je gebruikt een aansluitmof Ø36-27 (768135) zodat je makkelijk kunt switchen tussen Ø36-27 mm
Beide moffen hebben een flexibel rubber uiteinde wat op de ovale aansluiting van diverse (oudere) machines past (OF1010, RS300, DX93, etc.).
498528.jpg
768135_1.jpg
 
Laatst bewerkt:

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Neel, bedankt! Beide moffen had ik ook gevonden, maar het was mij niet duidelijk dat deze een flexibel uiteinde hadden. Vooral de aansluitmof lijkt me interessant, zal eens bekijken waar ik deze best bestel.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
De aansluitmof op de slang wordt in de aansluiting van bijv. de TS55 geplaatst, maar over de aansluiting van de OF1010. Misschien is dat de verwarring, dat je denkt dat hij in de aansluiting van de OF1010 moet passen.
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
205
27
Genk (BE)
Bij mij is de slang over de aansluiting van de TS55 en Kapex geplaatst, daar ben ik zeker van. Maar zowel de Kapex als TS55 kunnen aangesloten worden met een diameter van 36 of 27mm, dus ik denk dat daar het verschil zit: De 36mm aansluiting van de slang plaats je over de aansluiting op het toestel, de 27mm aansluiting van de slang plaats je in de aansluiting, bij de TS55 en Kapex dan. Maar de OF 1010 kan enkel met 27mm aangesloten worden, en daar moet je de slang over de aansluiting op het toestel plaatsen, wat dus niet lukt met een 36mm slang.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.