Drijfhouten onderzetters

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
]Ik heb wel wat vaker (functionele) dingetjes gepost van drijfhout. Hier in Nieuw-Zeeland hebben ze een oooooovervloed aan drijfhout.


SAM_0776.jpg

Nu wilde ik iets kleins maken voor mijn broer zijn verjaardag. Ik heb ze al een tijdje geleden gemaakt maar ik moet ze nog steeds opsturen haha!
Eerst hout op het strand gezocht wat de juiste lengte had, daarna in de magnetron wat gedroogd. Toen met een handschaaf twee kanten gevlakt en (min of meer) evenwijdig aan elkaar gemaakt. Toen verlijmd (wat nog lastiger is dan dat het lijkt maar in het einde is alles goed gekomen. Daarna heb ik de bovenkant en onderkant gevlakt zodat er een stabiel vlak is om het glas op te zetten. Toen ik daarmee klaar was moest ik nog een houder maken zodat ze allemaal mooi bijelkaar bleef. Dat bleek lastiger dan gedacht maar uiteindelijk een zelfde onderzetter gemaakt die groter is. En met RVS staafjes blijven ze allemaal mooi op hun plek. Ik had liever normaal staal gehad zodat ik ze wat roestiger kon maken maar dat had ik niet voorhanden.

SAM_1038.jpgSAM_1039.jpgSAM_1040.jpg
Groeten uit NZ,

René

PS; nog wat plaatjes uit dit fantastische land;
SAM_0833.jpgSAM_0821.jpgSAM_1019.jpgSAM_0526.jpgSAM_0491.jpgSAM_0948.jpg
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Er spoelt wel hel veel hout aan daar bij jullie zeg.
Leuk idee die onderzetters, zo krijgt het hout weer een bestemming.
Mooie natuurfoto's by the way.
 

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
leuk idee en een prachtig land; ben er zelf inmiddels 2 x geweest om broer en zus te bezoeken. Geweldige natuur, aardige mensen!
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Groepsuitje prima haha, dit weekend ben ik weer weg dus ik ben er niet bij. Ergens in de northlands zit wel een (schijnbaar) indrukwekkende houtdraaier, ben ff zn naamplaats kwijt. Ben er een paar maanden geleden geweest en toen was die helaas gesloten. Mijn jaar zit er op en mijn visum is bijna verlopen, op naar Vanuatu, Vietnam, Hawaii, California...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Groepsuitje prima haha, dit weekend ben ik weer weg dus ik ben er niet bij. Ergens in de northlands zit wel een (schijnbaar) indrukwekkende houtdraaier, ben ff zn naamplaats kwijt. Ben er een paar maanden geleden geweest en toen was die helaas gesloten. Mijn jaar zit er op en mijn visum is bijna verlopen, op naar Vanuatu, Vietnam, Hawaii, California...

Ons eerst lekker maken met foto's en als we dan met z'n allen willen komen dit weekend dan ben je niet thuis, mooi hoor. ;)
Door naar Vanuatu en Hawaii oa, dat klinkt niet slecht.......zou ik ook wel willen.
Als ik vragen mag; werk je via internet dat je zo kan rondreizen?

Groet Willem
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Neenee, ik heb ruim een half jaad in NZ gewerkt voor een interieurbouwer dat voornamelijk supermarkten en tankstations bouwt. Leuk werk, mooie kans gehad om het land te zien en met werkweken ergens tussen de 40 en 65 uur een mooie kans om te sparen. Ik reis niet echt bepaald in luxe. Op vietnam heb ik al een plekje waar ik voor een aantal weken paar uur per dag kan werken in ruil voor accomodatie. Heb al twee banken gevonden in california voor een paar nachten en met geduld en een opgestoken duim langs de weg kom je een heel eind. Soms frustrerend dat wel maar de ervaring maakt alles goed. In juni hoop ik in Australie te zijn om alles overnieuw te doen. Als ik niet binnen 1 a 2 weken werk heb ben ik behoorlijk de sjaak. Zoals de All Black coach tijdens het wk rugby zei; "Worries are a waste of emotion". En het is nog waar ook, uiteindelijk komt alles wel goed je moet je doelstelling soms ff iets veranderen.
 

Rizz

Post veel
15 apr 2014
2.112
517
Moordrecht
Groepsuitje .....?


10142003-uien-op-de-tafel-rode-uien-groep-uien-op-een-natte-houten-tafel-verse-groenten-houten-tafel.jpg


:D
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.