Update van recente maaksels: bureau, freestafel-aanslag, zakmes, telescoopkoffer

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Ik bedenk me altijd op ca. 90% van een project "Oja, ik moet ook nog foto's maken" en zo kom ik dus nooit tot fatsoenlijke bouwverslagen. Toch dacht ik m'n recent bouwsels even te delen.

Voor mijn oudste zoon moest nu eindelijk het buro eens afgemaakt worden. Het blad lag al bijna een jaar op schragen... Maar het is gelukt. Vooral het ladeblok is me niet tegen gevallen:

bureau-1.jpg


bureau-2.jpg



Om het bureau af te maken, moest ik eindelijk eens een fatsoenlijk freestafel-aanslag hebben:

frees-tafel-aanslag-4.jpg


frees-tafel-aanslag-5.jpg


frees-tafel-aanslag-6.jpg



Als verjaardagskadootjes heb ik op basis van Mora Kniv "blanks" zakmessen gemaakt. De meest linker is de tweede poging (en die is kadoo gedaan), de middelste was dus poging één. Rechts zie je de losse "blank", waarvan afgelopen zomervakantie in de Mora winkel in Zweden drie stuks gekocht had (ik had er natuurlijk gelijk meer mee moeten nemen, maar ja...):

mora-kniv.jpg



Als voorbereiding op diezelfde vakantie heb de onderstaande telescoop-reiskoffer gemaakt. De telescoop had mijn jongste zoon voor zijn verjaardag gekregen, en ja, die moest natuurlijk wel mee op vakantie. Dit is "iets meer" een verslagje geworden.

telescoop-koffer-2.jpg


telescoop-koffer-3.jpg


telescoop-koffer-4.jpg


telescoop-koffer-5.jpg


telescoop-koffer-6.jpg


telescoop-koffer-7.jpg


telescoop-koffer-8.jpg



Dat was het :)
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Prachtig ziet er mooi uit leuk ook die messen. wat hebben we toch een mooie hobby. Het valt ook niet mee om een verslag te maken. af en toe savonds een uurtje hobbyen dan schiet het er gauw bij in.
 

janwijbrand

Actieve deelnemer
11 apr 2010
142
2
Rotterdam
Het lijkt me dat met name het linkermes een heft heeft dat te 'diep' is - en in de weg zit als je er mee wilt snijden?

Ik snap wat je bedoelt en inderdaad kwam het niet hélèmaal goed uit. Toch vertekent het op de foto een beetje - in het echt valt de "diepte" nog mee. En als zakmes - houtjes snijden, touwtjes snijden - zit het heft niet in de weg. Gelukkig heb ik er nog één om poging drie op te botvieren :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.