Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Update van recente maaksels: bureau, freestafel-aanslag, zakmes, telescoopkoffer

Ik bedenk me altijd op ca. 90% van een project "Oja, ik moet ook nog foto's maken" en zo kom ik dus nooit tot fatsoenlijke bouwverslagen. Toch dacht ik m'n recent bouwsels even te delen.

Voor mijn oudste zoon moest nu eindelijk het buro eens afgemaakt worden. Het blad lag al bijna een jaar op schragen... Maar het is gelukt. Vooral het ladeblok is me niet tegen gevallen:

Om het bureau af te maken, moest ik eindelijk eens een fatsoenlijk freestafel-aanslag hebben:

Als verjaardagskadootjes heb ik op basis van Mora Kniv "blanks" zakmessen gemaakt. De meest linker is de tweede poging (en die is kadoo gedaan), de middelste was dus poging één. Rechts zie je de losse "blank", waarvan afgelopen zomervakantie in de Mora winkel in Zweden drie stuks gekocht had (ik had er natuurlijk gelijk meer mee moeten nemen, maar ja...):

Als voorbereiding op diezelfde vakantie heb de onderstaande telescoop-reiskoffer gemaakt. De telescoop had mijn jongste zoon voor zijn verjaardag gekregen, en ja, die moest natuurlijk wel mee op vakantie. Dit is "iets meer" een verslagje geworden.

Dat was het :-)

Prachtig ziet er mooi uit leuk ook die messen. wat hebben we toch een mooie hobby. Het valt ook niet mee om een verslag te maken. af en toe savonds een uurtje hobbyen dan schiet het er gauw bij in.

Het lijkt me dat met name het linkermes een heft heeft dat te 'diep' is - en in de weg zit als je er mee wilt snijden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkverhaar Bekijk Berichten
    Het lijkt me dat met name het linkermes een heft heeft dat te 'diep' is - en in de weg zit als je er mee wilt snijden?
    Ik snap wat je bedoelt en inderdaad kwam het niet hélèmaal goed uit. Toch vertekent het op de foto een beetje - in het echt valt de "diepte" nog mee. En als zakmes - houtjes snijden, touwtjes snijden - zit het heft niet in de weg. Gelukkig heb ik er nog één om poging drie op te botvieren :-)

Forum Rechten