Salontafel vloeibaar metaal

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Gaaf hoor die tafel! Dat is er eentje om te onthouden!
En als ze ooit de formule vinden om lood in goud te veranderen, dan is die tafel goud waard!
 

DaandeW

Actieve deelnemer
22 jun 2015
61
2
Doorwerth
Bedankt voor de reacties!

@Rick, de epoxy is hier en daar inderdaad een beetje bobbelig, het heeft een open tijd van 100 minuten volgens de verpakking, maar het blijft uren na het gieten nog zodanig vloeibaar dat het vanzelf een beetje gaat lopen. Als ik er een dikke laag op zou hebben gedaan zou er wel een egale laag zijn ontstaan, maar ik heb het wat zuiniger aan gedaan met epoxy, al zit er nog steeds anderhalve kilo op. Dat is een beetje een trade off, al vind ik het wel acceptabel dat het niet helemaal overal even keistrak is.

Wat de relatie tussen lood en ALS betreft denk ik dat houthans wel de juiste reactie heeft gegeven. Op de link wordt gesuggereerd dat op basis van 1 anecdotisch geval er een mogelijk verband bestaat, dat is natuurlijk niet heel sterk en kan ook niet worden verklaard vanuit de chemische, fysische of toxicologische eigenschappen van lood. Het lood in mijn tafel is volledig ingekapseld in epoxy dus in die zin volledig inert, er zijn grotere gevaren in huis..
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@daandew : Bedankt voor de uitleg. Persoonlijk had ik misschien de schuurmachine gemaakt om alles echt superstrak te krijgen. Voor mijzelf zou dat het al gave tafel nog even een beetje mooier maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.