Felder kf 700 s

peter kruse

Nieuw lid
13 jun 2013
20
0
Appelscha
Hoi Fons, Bedankt voor het aanbod. Misschien dat ik het aanneem.
Maar eerst nog eens even van mijn kant het wat duidelijker maken. De Hammer K3 vind ik nog steeds een beest van een zaagmachine (ruim 300 kilo). Ik denk aan een machine van zo'n 130 -175 kilo. De zaagcapaciteit hoeft ook niet boven de 85-90 mm uit te komen. Maar wel de kwaliteit van bv. jouw machine. Begrijp je? De machine moet wel binnen de door mij genoemde afmetingen kracht genoeg hebben om het makkelijk te doen. Hij moet het lang kunnen uithouden. Precies zijn en precies blijven (haaks moet haaks blijven).
Ben ik duidelijk in mijn omschrijving?

Ik ben het met je eens. De door jou aangeschafte machine heeft de kwaliteit die ik wens maar is mij gewoon te groot. Ben al een poos op zoek naar de machine die ik wil, maar begin mij eigenlijk af te vragen of een dergelijke machine wel bestaat. Of je met de kwaliteitswens eigenlijk niet meteen bent gebonden aan een, voor mij, te grote machine?
 

Chenak

Actieve deelnemer
20 mei 2015
326
9
Beesel
Hallo Peter,
Met jouw eisen ben je denk ik snel uitgezocht.
Vorig jaar heb ik met dezelfde eisen rondgekeken en al snel bij de Hammer K3 Basic uitgekomen.
Voor zover ik weet is Hammer het enige merk dat in dit marktsegment zit.

Ik vond het apparaat eerst ook erg massaal, maar nadat ik het filmpje van Marius Hornberger had gezien, blijkt alles relatief.
Kortom, ik heb de zaag gekocht en ben er zeer blij mee.
Ik heb de zaag tegen de muur geparkeerd staan en moet hem iedere keer verrijden als ik hem wil gebruiken. Kost mij een paar seconden. Met de rij-inrichting is hij prima hanteerbaar en merk je niets van die 350kg.

Als je het geld ervoor over hebt zou ik er toch serieus naar kijken.
Ook bij mij ben je van harte welkom om te komen kijken, alleen is Limburg niet om de hoek voor jou...

Succes met je zoektocht,
Hans
 

peter kruse

Nieuw lid
13 jun 2013
20
0
Appelscha
Hoi Hans,
Bedankt voor je informatie. Ik was er al bang voor dat ik het onmogelijke zocht. Ik zal dus eens goed moeten nadenken over de mogelijkheden die overblijven. Heb het filmpje van Marius Hornberger gezien. Inderdaad, niet verkeerd. De kans dat ik bij Fons eens aanklop is nu dus groter geworden. Jouw keuze dient ook te worden bekeken. Al zal ik dat niet in Limburg doen. Dat is inderdaad te ver weg. Maar bedankt voor het aanbod.

Gr.
Peter
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Eventjes dit draadje weer overnemen��.

Vandaag met de verdeler van Felder gebeld, levering voorzien op 9 februari��

Da's iets later dan half januari dus, hoop dat het niet nog later wordt, het werk stapelt zich op��.

Groeten, Steven
 

Steven Gauwberg

Post veel
9 feb 2011
941
3
Stekene
www.houtentiek.be
Haha, de machine is er ondertussen al even ;)

Wat Joris zegt is eigenlijk waar, het werk had zich enorm opgestapeld. De machine bevalt echt heel erg goed, 'k ben er elke dag weer blij mee ;) .

Het ombouwen van zagen naar frezen en omgekeerd gaat heel snel, het is effe wennen om de freesgeleider direct op de goeie plaats neer te zetten, maar eens je het weet gaat het vlotjes.

'k Heb er ook de hogesnelheidsas bij , dat werkt echt fantastisch! Vroeger had ik m'n bovenfrees onder een tafeltje hangen, maar de as wisselen op de Felder gaat sneller dan een freesje wisselen op de bovenfrees ;) .

Alles klopt gewoon aan de machine, de kantelbare aggregaten (frees en zaag) geven enorme mogelijkheden, mede door de precieze instelmogelijkheid (tot op een halve graad op de aanduiding).
Ook de haakse geleider op de wagen is top. Het systeem om de geleiding na een schuine zaagsnede weer op 90° te zetten werkt zo makkelijk dat de drempel om een hoek in te stellen wegvalt.

Kan deze machine zeker aanbevelen, de prijs/kwaliteit is fantastisch.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.