nieuwe dingen

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Er staan weer wat nieuwe dingen op de site! Ik heb heel veel verschillende soorten hout gekocht, draaihout. De eersten staan op de site. https://dehoutdraaierij.nl/product-categorie/hout/ Bij het rubriceren van het hout moet ik opletten dat ik niet ieder stukje oppak, aan alle kanten bekijk en het dan aan de kant leg omdat ik er zelf iets mee wil doen... :)

Ook nieuw zijn de beitelsteunen van Jockel-Mechanik. Die zijn hier al eens besproken. Prachtig stabiele beitelsteunen waar (bij normaal gebruik) geen deuken in komen. Ook de beitelsteun van mijn Oneway 2436 is inmiddels vervangen door een jockel...https://dehoutdraaierij.nl/product/beitelsteun-30-cm-jockel-mechanik/
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Oneway heeft 2 nieuwe bekken voor de houtdraaiers. Sinds vandaag in de webshop bekken voor de Oneway en de Talon vierklauw waarmee je kleine vierkante balkjes vast kan pakken. Bekken voor pennedraaiers dus. je vindt ze hier.

20180320_203108.jpg

De andere bekken zijn de grootste die ze nu hebben. nr. 4 Tower bekken voor de Stronghold chuck. je vindt ze hier.

20180320_203218.jpg

haha... het lijkt nu net of de Spigot bekken bijna groter zijn dan de tower bekken... dat is dus niet zo.... :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Terug van vakantie stonden er grote dozen in de werkplaats. O.a. de bestelling van Chestnut was gekomen. Jaren geleden heb ik eens 5 liter endsealer van hun gekocht. Dat beviel goed maar nu was het op, dus ik moest wel.... :)

Vanavond de eerste producten op de site gezet: https://dehoutdraaierij.nl/cat/zoeken-op-merk/chestnut/

Opmerkingen welkom, ook als je iets van Chestnut mist hoor ik het graag, ik ken nog niet al hun producten...
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Waarom Henk? Wat zijn de voor- en nadelen van een Melamine finish t.o.v. een lak, olie of was? (lekker brede vraag... :)) ik doe er zelf vast van ieder één:
1 voordeel: extreem harde finish.
2 nadeel: hardt snel uit in pot

Voedselveilig na uitharden, en goed waterdicht; dus geschikt om drinkbekers van hout aan de binnenkant zo te bewerken dat je er ook echt uit kunt drinken...

Ik doe het nu met giet-epoxy, maar daar ben ik niet helemaal blij mee...
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Voedselveilig na uitharden, en goed waterdicht; dus geschikt om drinkbekers van hout aan de binnenkant zo te bewerken dat je er ook echt uit kunt drinken...

Ik doe het nu met giet-epoxy, maar daar ben ik niet helemaal blij mee...

Wist ik niet Henk! lijkt me handig. Ik heb alweer nieuwe jerrycans van 5 liter endseal besteld. Er komt een pot melaminefinish mee. Dan moet ik maar een houten wijnglas draaien, afwerken met melamine en ieder avond een wijntje drinken, de volgende dag afwassen en kijken hoe lang de afwerking houdt! It's a dirty job, but someone's got to do it.... :)
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Loc-Line

Toegevoegd aan het assortiment: Loc-line.
Ik heb heel lang voor de stofafzuiging liggen te klooien met een slang aan een microfoonstatief wat ik dan net niet op de juiste plek kon krijgen. Al een aantal jeren gebruik ik in de werkplaats 2 Loc-Line afzuigslangen. Die maak ik aan het bed vast en kan ik altijd heel snel, met 1 hand, en precies vlak op het te schuren werkstuk draaien. En nu heb ik ook dat in de webshop!

De volgende stap is om een lange metalen buis aan de wand te maken met allemaal afzuigarmen eraan. 1 afzuiger. Ik heb alles liggen inmiddels... maar ja... de tijd...
 

CSK

Actieve deelnemer
30 jan 2013
602
57
Provincie Zeeland
Dat staat bij details Toxiq.

Wel mooi spul overigens. Voor m'n kolomboor zocht ik nog zoiets eigenlijk.. Eens kijken of er nog wat budget over is binnenkort...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.