Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 11 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 108

Onderwerp: nieuwe dingen

nieuwe dingen

Het was vandaag geen dag om in de tuin te werken of überhaupt buiten te zijn, dus ben ik maar weer eens een dagje met de site bezig. Een aantal nieuwe zaken erop gezet. Al maanden heb ik bijvoorbeeld de gebogen beitelsteunen van RVS in voorraad maar ik had ze nog nooit op de site gezet.
    Verder de RS 208 van Robert Sorby toegevoegd en een aantal ontbrekende fotootjes gemaakt.
    En de Termite XL, Ik wist tot voor kort niet eens dat ie bestond! maar ben er wel blij mee. hier staat ie... Een glimmend stuk ijzer van 40 cm fotograferen is nog lang niet makkelijk!

En ik heb de eerste cursussen op de site gezet! Ik ben benieuwd naar welke informatie jullie hier missen. Foto's natuurlijk! maar die moet ik dan begin februari maar maken...

Zo... ik ga nog even verder. prettige zondag nog!
    Laatst gewijzigd door dehoutdraaierij; 15-11-15 om 16:50.
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij Bekijk Berichten
    Het was vandaag geen dag om in de tuin te werken of überhaupt buiten te zijn, dus ben ik maar weer eens een dagje met de site bezig. Een aantal nieuwe zaken erop gezet. Al maanden heb ik bijvoorbeeld de gebogen beitelsteunen van RVS in voorraad maar ik had ze nog nooit op de site gezet.
    Verder de RS 208 van Robert Sorby toegevoegd en een aantal ontbrekende fotootjes gemaakt.
    En de Termite XL, Ik wist tot voor kort niet eens dat ie bestond! maar ben er wel blij mee. hier staat ie... Een glimmend stuk ijzer van 40 cm fotograferen is nog lang niet makkelijk!

En ik heb de eerste cursussen op de site gezet! Ik ben benieuwd naar welke informatie jullie hier missen. Foto's natuurlijk! maar die moet ik dan begin februari maar maken...

Zo... ik ga nog even verder. prettige zondag nog!
    Het zal wel aan mij liggen Ronald maar ik kan de RVS beitelsteun niet vinden op je site.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    Het zal wel aan mij liggen Ronald maar ik kan de RVS beitelsteun niet vinden op je site.
    Nee, ligt niet aan jou Rien! :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rien 1 Bekijk Berichten
    Nu wel Rien! Maar de as is 1 inch en da's volgens mij ongeveer 6 mm minder dan de killinger...
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Het is grappig om te constateren dat bijna alle bestellingen 's avonds tussen 20 en 23.30 uur worden gedaan, maar misschien is dat ook wel logisch. Het was in ieder geval voor mij een nieuw ding.
    Ik had nooit gedacht dat ik het zo leuk zou vinden; het idee dat er mensen in mijn virtuele winkeltje snuffelen en daar dan vragen via de mail over sturen of meteen een bestelling doen. Vanavond met 3 mensen gemaild en er staan weer 4 pakjes bij de achterdeur...
    Straks nog even de datum van de eerste schalencursus invullen, 19 en 20 februari 2016. En verder heb ik Jan Hovens zo ver gekregen dat ik zijn schroefdraadbeitels mag gaan verkopen! Ik heb hem ook meteen maar gestrikt om volgend jaar een paar keer een workshop schroefdraad strelen te geven. Die zijn namelijk bijzonder interessant! Mede daardoor ben ik er zelf ook mee begonnen... en ik kan alvast vertellen dat een M33 x 3,5 schroefdraad strelen best lastig is! Daarom hier een doosje van Jan afgebeeld.

schroefdraadpotje1.1.jpg

schroefdraadpotje1.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dehoutdraaierij Bekijk Berichten
    verder heb ik Jan Hovens zo ver gekregen dat ik zijn schroefdraadbeitels mag gaan verkopen!
    Wat is er bijzonder aan deze strelers? Zo op het eerste gezicht zien ze er uit als standaard-strelers van een van de gekende beitelfabrikanten (Crown, Hamlet, etc). Maakt hij ze zelf, of laat hij ze naar specs maken?

Hoi Henk,
    Jan maakt ze zelf. Hij is daarmee begonnen omdat hij ontevreden was over de wisselende kwaliteit van Crown en Sorby op het gebied van strelers. (precisie van de tandenverdeling en de afronding van de hoeken) Hij legt zichzelf hoge eisen op op dat gebied. En omdat hij er ook veel mee werkt geloof ik hem wel... :-)
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

Enige tijd geleden mocht ik met een draaivriendje mee naar Olbernhau in Duitsland. (vlak bij de Tsjechische grens, dus een stevig ritje. Ik moest rijden...) Daar worden de draaibanken gemaakt die nu worden verkocht onder de naam Steinert. https://drechslershop.de/ Wat een fantastische machines!
    Hij wilde een Steinert Maximo kopen. Uiteraard heb ik geprobeerd om hem een Oneway 2436 of een Drechselmeister XXL te verkopen maar het was vergeefse moeite... hij wilde een Steinert.
    In Olbernhau werkt ook sinds jaar en dag een smid die de Gläser beitels maakt. (niet te verwarren met het Amerikaanse Glaser). De smid is oud en ondanks de pogingen van de firma Steinert om een nieuwe smid door hem te laten opleiden laat het zich aanzien dat binnenkort de productie van de Gläser beitels zal ophouden. De leerling is afgehaakt vanwege het zware werk en het gaat slecht met de smid. Krommer dan ooit en nog eerder in "kennelijke staat" dan vroeger.
    Zijn beitels schijnen echter van ongeëvenaarde kwaliteit te zijn... en ik had ze nog niet!
    Dus een grote Skew gekocht. (Meißel - platte beitel). Vandaag eindelijk een handvat van essen met rare vlekjes aan gemaakt en geslepen. De beitel liet zich in ieder geval prachtig slijpen.

glaser skew whole.jpg

glaser skew tip.jpg
    vriendelijke groeten,

Ronald Kanne

www.ronaldkanne.nl
    www.dehoutdraaierij.nl

facebook.com/ronaldkanne

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Jij hebt jezelf weer verwent met zo.n mooie beitel, hoe lang is hij Ronald?

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Ik heb zo'n zelfde beitel al een paar jaar. Een geweldige en ongeëvenaarde kwaliteit. Misschien wel de beste beitels ter wereld met een zeer lange standtijd.
    De gutsen van Gläser zijn ook fantastisch.
    Groet,
    Pieter

www.houtdraaien.com

Forum Rechten