Kopshouten blad voor bijzettafeltje

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Voor de woonkamer waren we nog op zoek naar een bijzettafeltje. Zelf maken is natuurlijk leuker :D. Het moet een robuust tafeltje worden dat goed gaat passen bij een nieuwe Ikea bank die binnenkort gaat komen.

Bij de kringloop liep ik tegen een fijn tafeltje van eikenhout op, met een lekker dik blad. Voor 10 euro kon ik 'm niet laten staan!
IMAG0093.jpg

Beetje zagen:

Beetje (van dikte) schaven:
IMAG0096.jpg

Blad klaar om in stroken gezaagd te worden:
IMAG0097.jpg

Van de stroken en het aan elkaar lijmen heb ik geen foto genomen, maar na nog wat schaven, en zagen is dit het resultaat:

IMAG0099.jpg

IMAG0100.jpg

Er zitten een paar kleine schoonheidsfoutjes in, maar ik ben eigenlijk wel tevreden voor een eerste kopshouten blad. Note to self: kopshout schaven met de vandikte bank moet heel rustig gebeuren :) Ik denk dat ik het blad ga olieën. Ideeën welke olie ik het best kan gebruiken?

Nu nog kijken of ik een paar passende metalen pootjes op de kop kan tikken.
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Dat heb ik ook wel gedaan, maar ik had de vandikte wat krap ingesteld, nam dus wat teveel af in een keer.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.