Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 25

Advies (bouw)stofzuiger tot € 200,-

Beste mensen,

Mijn vorige stofzuiger (Nilfisk Aero Alto) is na enkele jaren gebruik als afzuiging voor de lintzaag, helaas kapot. Ik wil nu een andere kopen en eigenlijk niet meer dan 200 euro uitgeven.

Hij gaat nu gebruikt worden op een cycloon systeem (ben ik aan het maken momenteel) en dus hopelijk een langere levensduur tegemoet.

Ik hoor goede verhalen over de Numatic Henry, maar ze zijn door de nieuwe regelgeving van 1200 naar 620 watt gegaan. Of kan ik beter een echte bouwstofzuiger kopen?

Welk merk/type gebruiken jullie naar tevredenheid?

Alvast bedankt,

Hier worden al je wensen mee vervuld:

http://www.hornbach.nl/shop/STARMIX-...8/artikel.html
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Die heeft alleen geen inschakel automaat. Volgens mij heeft Bol.com de Nilfisk nog in het assortiment voor een €170 euro.
    Zelf ben ik me ook al een tijdje aan het verdiepen in een bouwstofzuiger gecombineerd met een cycloon.
    Ik heb zelf deze op het oog met inschakel automaat en regelbaar toerental, wel net wat boven je budget: starmix nsg uClean ADL-1420 EHP, in Duitsland te koop bij www.starmix-online.de voor een €250,-.

Volgens de beschrijving op de site zit er wel een inschakelautomaat op. Regelbare zuigkracht gebruik je alleen bij schuren, anders blijft je schuurmachine plakken op je werk. Dus als dat noodzaak is dan kom je inderdaad op de duurdere modellen uit.

Een Henry heeft al die opties niet. Belangrijk bij een bouwzuiger is de filtering, anders blaas je de fijnstof aan de achterzijde de ruimte weer in. Dat maakt het alleen maar erger. De Starmix heeft goede filters, die niet geclassificeerd zijn, maar de filter en zakken voldoen zelfs aan de M-klasse, maar die klassenindeling heeft alleen betrekking op het gehele apparaat, en Starmix kan het zich niet veroorloven om een zuiger van onder de €200,- op de markt te zetten met M- klasse. Het is in ieder geval voor de hobbyist een zeer betaalbare en goed functionerende zuiger. Ik heb alleen een 20 liter ketel en die is erg klein.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Hallo William,

Bedankt voor je tip. Het ziet er wel goed uit die Starmix. En inderdaad is zo'n inschakel automaat erg handig. Ik heb alleen nog nooit van dit merk gehoord, waar komt het vandaan?

Als je bij Hornbach besteld ook 5 jaar garantie zie ik net. Dat is ook wel handig.

Ook wel belangrijk, waar bestel jij stofzuigerzakken voor deze machine? Ik zie ze niet op de site van Hornbach staan...
    Laatst gewijzigd door David80; 20-11-15 om 11:21.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Hoi David,

Ik heb deze stofzuiger:
    http://www.toolstation.nl/shop/p15934

Goedkoop en zuigt als een dolle, heb er een cycloon voorstaan met een stalen ton en die heeft ie in elkaar gezogen... Moet ik binnenkort maar eens verstevigen.

Ik hoef de zakken nooit te vervangen met de cycloon ervoor, dat werkt super en de zuigkracht blijft constant, inschakelautomaat werkt super.

Senior Member
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HansB Bekijk Berichten

Ik heb deze stofzuiger:
    http://www.toolstation.nl/shop/p15934

Goedkoop en zuigt als een dolle, heb er een cycloon voorstaan met een stalen ton en die heeft ie in elkaar gezogen... Moet ik binnenkort maar eens verstevigen.

Ik hoef de zakken nooit te vervangen met de cycloon ervoor, dat werkt super en de zuigkracht blijft constant, inschakelautomaat werkt super.
    Ik heb dezelfde! inderdaad prima machine

Of de WD 6 Premium van Karcher. Deze is ook bij Toolstation te koop voor net geen 200,- euri
    Lijkt naar mijn mening veel op de MV 6 P welke ik heb.
    Ben er erg tevreden over.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2014
    Het voordeel van de mv 3 p is dat ie een vlakke bovenzijde heeft en je er daardoor makkelijk een ton bovenop monteert.
    Ik probeer er aan te denken om vanavond een fotootje te posten van mijn setup.

Kijk ook eens naar de Flex VC 21 L MC. Dit is een Nilfisk Aero, maar dan een stuk goedkoper want in Duitsland kost deze circa €169. Hij heeft een inschakelautomaat. Deze heb ik zelf ook en ben er tevreden over. Een voordeel is ook de relatief dikke slang. De aansluiting heb ik vervangen door een Festool mof, zodat deze ook op mij Festool OF1010 bovenfrees te gebruiken is. Maar dat is bij jou niet nodig.

Forum Rechten