Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 15
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010

Nieuwe decoupeerzaag

Momenteel heb ik een groene Bosch, zonder stofafzuiging.
    Omdat ik dacht dat ik dit nooit veel zou gebruiken heb ik maar een simpel model gekocht, iets wat ik anders normaal nooit doe
    De machine doet zijn werk, maar het stof vliegt letterlijk overal in het rond.
    Ik gebruik het veel frequenter dan verwacht
    Gisteren 'snel' even een paar dingen uitgezaagd, zonder stofmasker, en ik moet het weer een ganse dag bekopen (lopende neus, hoesten, ...).
    Ik wil dus een machine nieuwe machine kopen, met stofafzuiging.

Nu heb ik in totaal 3 machines gevonden, namelijk:
    * Bosch GST 150
    * Bosch GST 160
    * Mafell P1CC

Ik heb al zeer veel goeds gezien/gelezen over de Mafell, maar dat komt natuurlijk ook met een prijskaartje
    Iemand ervaring met bovenstaande machines? Of andere tips?

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Er staat hier op het forum een heel topic gewijd aan de bosch GST 140 (B)CE, (B staat voor beugel)
    Het vervangende model is nu de GST 160 CE, de GST 150 CE is een andere type machine al is het verschil nauwelijks te zien.
    Lees dit topic http://www.woodworking.nl/showthread...ighlight=Bosch maar eens door voor wat meer duidelijkheid.

Het afzuigen van het stof zou volgens mij bij jou ook mogelijk moeten zijn met een afzuig hulpstuk, mijn heel oude groene Bosch had dat al,
    dus vermoed ik dat het bij jou machine ook mogelijk is.
    Het afzuigen van het stof van oude machines is uiteraard veel minder dan bij de nieuwe uitvoeringen.

Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Dat topic heb ik volledig doorgenomen
    Mijn groene Bosch heeft wel een aansluiting, maar deze is volledig dichtgemaakt.
    Deze heeft ook een beugel, maar ik denk dat ik eentje zonder ga nemen.

oud hout
    Ingeschreven
    Jan 2012
    Wat ga je doen met de zaag? Is het belangrijk dat je écht haaks kan zagen en een groot zaagbereik hebt?

Ik heb de Mafell P1. Geweldige machine! Enige nadeel is dat de machine vrij groot en zwaar is.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Mijn huidige machine is niet volledig haaks, dat stoort me wel.
    Ben ook aan het overwegen om (met enige hulp) onze nieuwe keuken later zelf te maken, dus dan is enige precisie wel vereist
    Maar de Mafell is 160€ duurder dan de Bosch, geen idee waar de verschillen zitten

oud hout
    Ingeschreven
    Aug 2015
    Kijk maar eens naar deze test https://www.youtube.com/watch?v=W3U9iHDJbZo

Groet Pel.
    Hout wirktj.

Wat ga je ermee doen, ik loop ook wel eens te dubben over een andere decoupeer.

Zelf heb ik nog een blauwe Bosch van 32 jaar, als ik kijk waarvoor ik deze gebruikt is dat heel weinig.
    Ik gebruik hem hoofzakelijk om iets af tekorten, globaal iets uit te zagen en dat is het wel zo'n beetje.
    Een decoupeerzaag vind ik niet behoren tot de eerste levensbehoefte.

Misschien is het wel erg persoonlijk wat je ermee gaat doen.
    Groeten, Eric

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Den Deze Bekijk Berichten
    Mijn huidige machine is niet volledig haaks, dat stoort me wel.
    Ben ook aan het overwegen om (met enige hulp) onze nieuwe keuken later zelf te maken, dus dan is enige precisie wel vereist
    Maar de Mafell is 160€ duurder dan de Bosch, geen idee waar de verschillen zitten
    Als je nog verder zoekt op het internet wordt het verschil wel meer als 200 euro!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nova Bekijk Berichten
    Wat ga je ermee doen, ik loop ook wel eens te dubben over een andere decoupeer.
    Zelf heb ik nog een blauwe Bosch van 32 jaar, als ik kijk waarvoor ik deze gebruikt is dat heel weinig.
    Ik gebruik hem hoofzakelijk om iets af tekorten, globaal iets uit te zagen en dat is het wel zo'n beetje.
    Een decoupeerzaag vind ik niet behoren tot de eerste levensbehoefte.
    Misschien is het wel erg persoonlijk wat je ermee gaat doen.
    Waarom loop je soms te dubben?

Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spaander Bekijk Berichten
    Als je nog verder zoekt op het internet wordt het verschil wel meer als 200 euro!

Waarom loop je soms te dubben?

Mvg,.
    Omdat ik mijn gereedschap van liever lee aan het vernieuwen ben.
    Groeten, Eric

Ik zou persoonlijk voor de Festool
    PS420EBQ

gaan

Forum Rechten