beker van 3 soorten hout

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Ook nog een leuke beker gemaakt van 3 soorten hout.HPIM2693.jpgHPIM2691.jpgHPIM2692.jpgHPIM2700.jpgHPIM2701.jpg
 

Bijlagen

  • HPIM2702.jpg
    HPIM2702.jpg
    55,5 KB · Weergaven: 241

Hubert

Actieve deelnemer
26 jan 2010
331
1
Maria Hoop (L)
Vooral de beker heeft een mooie vorm, die op de eerste foto nog wat beter lijkt dan op de tweede. Wat betreft de kleuren van het hout ben ik van mening dat dit niet de meest ideale combinatie is. Rood + bruin, voor mij een gevaarlijke combinatie. Maar dat is alleen maar mijn mening. Veel plezier hiermee en succes met de volgende productie.

Groeten,

Hubert.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooie bekertjes Sjabloon.
Ik denk enkel bij uw verlijmingen dat je doet er wat te veel lijm gebruikt wordt.
Zo bekom je zwarte fijne lijnen zoals je duidelijk ziet op de eerste drie foto's.
Ofwel is uw hout niet mooi gevlakt geweest.
't Is een kritisch puntje van mij waar je zeker niets moet achter zoeken hoor.
Het belangrijkste is dat je veel oefent en experimenteert, maar je bent goed bezig Sjabloon.
Ik vind het al heel moedig dat je uw draaiwerkjes durft te plaatsen.
Chapeau.
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Het is ook alleen maar een probeersel hoor, het zijn ook zeker geen hoogstandjes ,de houtsoorten zijn ook niet ideaal om te combineren , het is voor mij alleen om te kijken wat voor patroon het oplevert om het later wat groter en mooier te maken.Ik had geen ideaal licht hout dus heb ik even wat grenen + meranti genomen.Maar waar het mij om gaat is het resultaat na de verlijming en of ik het patroon ook nog kan verbeteren.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik heb vandaag niet veel tijd vandaag, maar ik heb uw lijmfout al opgemerkt.
Ik maak eens een tekeningetje morgen hoe je het best doet.
Je spant eigenlijk maar op bepaalde plaatsen bij heel dunnen latjes hout.
Je moet het tussen plankjes en met papier ertussen spannen zodanig dat de druk overal gelijk komt.
Groetjes Didier.
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Ok dat is altijd welkom , je bent nooit te oud om iets van elkaar te leren toch ,daar is het forum ook voor bedoeld ,en elke tip is wekom.

gr Sjaak
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Ja misschien wel maar dan blijven de latjes niet exact vierkant ,en dan klopt het patroon ook niet meer . gr Sjaak
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Sjaak,
Hier een tekening hoe je het kunt doen waarvan het perfect zal zijn.
Doe voldoende lijm aan de latjes, maar zeker niet overdrijven dat de lijm te dik ligt anders heb je zwarte lijnen.
Meestal gebruik ik transparante(watervaste) schuimlijm in selicone bussen.
Het bruist en is heel stevig voornamelijk als je soms met kopshout te maken hebt.
Je kan ook eerst een blok maken en in lagen zagen om daarna op deze methode verder te lijmen.
Tip, let erop dat uw papier niet tussenin uw latjes geraakt tijdens het lijmen. Anders heb je geen stevige verlijming en zal je het papier zien zitten hoe dun dit ook is.

Hopelijk is het duidelijk Sjaak en heb je nog vragen, laat ze maar komen we helpen u wel.
verlijming.jpg

Groetjes Sirjacobs Didier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.