Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

beker van 3 soorten hout

Ook nog een leuke beker gemaakt van 3 soorten hout.HPIM2693.jpgHPIM2691.jpgHPIM2692.jpgHPIM2700.jpgHPIM2701.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2010
    Vooral de beker heeft een mooie vorm, die op de eerste foto nog wat beter lijkt dan op de tweede. Wat betreft de kleuren van het hout ben ik van mening dat dit niet de meest ideale combinatie is. Rood + bruin, voor mij een gevaarlijke combinatie. Maar dat is alleen maar mijn mening. Veel plezier hiermee en succes met de volgende productie.

Groeten,

Hubert.

Mooie bekertjes Sjabloon.
    Ik denk enkel bij uw verlijmingen dat je doet er wat te veel lijm gebruikt wordt.
    Zo bekom je zwarte fijne lijnen zoals je duidelijk ziet op de eerste drie foto's.
    Ofwel is uw hout niet mooi gevlakt geweest.
    't Is een kritisch puntje van mij waar je zeker niets moet achter zoeken hoor.
    Het belangrijkste is dat je veel oefent en experimenteert, maar je bent goed bezig Sjabloon.
    Ik vind het al heel moedig dat je uw draaiwerkjes durft te plaatsen.
    Chapeau.

Gaaf !! Ik ben gek op verlijmd draaiwerk. Kan je wat vertellen over het lijmproces ?

Het is ook alleen maar een probeersel hoor, het zijn ook zeker geen hoogstandjes ,de houtsoorten zijn ook niet ideaal om te combineren , het is voor mij alleen om te kijken wat voor patroon het oplevert om het later wat groter en mooier te maken.Ik had geen ideaal licht hout dus heb ik even wat grenen + meranti genomen.Maar waar het mij om gaat is het resultaat na de verlijming en of ik het patroon ook nog kan verbeteren.

Ik heb vandaag niet veel tijd vandaag, maar ik heb uw lijmfout al opgemerkt.
    Ik maak eens een tekeningetje morgen hoe je het best doet.
    Je spant eigenlijk maar op bepaalde plaatsen bij heel dunnen latjes hout.
    Je moet het tussen plankjes en met papier ertussen spannen zodanig dat de druk overal gelijk komt.
    Groetjes Didier.

Ok dat is altijd welkom , je bent nooit te oud om iets van elkaar te leren toch ,daar is het forum ook voor bedoeld ,en elke tip is wekom.

gr Sjaak

is het ook niet handiger om per laag te verlijmen ipv alle 4 lagen tegelijk? Je kan dan eerst de vlakken weer goed vlak maken voor je ze tegen elkaar zet.
    If you can't fix it with a hammer, it must be electrical.

Ja misschien wel maar dan blijven de latjes niet exact vierkant ,en dan klopt het patroon ook niet meer . gr Sjaak

Forum Rechten