Houten plaat ophangen aan houten plaat.

lotje

Nieuw lid
12 nov 2015
1
0
Ik ben bezig met het maken van een geboortebord. Nu wil ik het naamplaatje aan de achterplaat haken. Zo iets gebruiken ze ook bij het ophangen van spiegels, maar dan wordt op de spiegel een plaat met een gleuf geplakt en op de muur een haakje geschroefd. Ik zoek zo iets maar dan dat het ipv geplakt geschroefd wordt. Heeft iemand enig idee wat ik dan moet zoeken? Vast bedankt! Andere ideeen zijn ook welkom. Het moet er alleen wel af kunnen, blind bevestigd worden en weersbestendig zijn.
 

houtenklaas

Post veel
17 jan 2011
1.192
3
Ouderkerk aan den IJssel
Over wat voor maatvoering praten we? Wat zijn de diktes van de naamplaat en achterplaat?

Je zou strippen aluminium van 2 of 3 mm dik kunnen nemen. Die strippen schroef je op de naamplaat en de achterplaat met gebruik van vulringen, zodanig dat beide latten po 3 mm afstand van de plaat komen te zitten. Je gebruikt verzonken schroeven. Zo kan je de twee strips in elkaar haken. Eventueel frees je een sleuf in de achterplaat, waardoor de ophangconstructie in de achterplaat verzonken komt te zitten. Dan zit de naamplaat er strak tegenaan, en kan je hem toch zo afnemen.


In een zijaanzicht zoiets:

|||
||||
||||
|[COLOR="#FF000"]|[/COLOR]||
||||
|||


Rood zit aan het naambord (zwart, rechts) vast,
Blauw zit aan de achterplaat (geel, links).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.