Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Vitrinekast

Vitrinekast

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      AAEAAQAAAAAAAAOeAAAAJDc2NDk4YjZiLTRiNzEtNDQyNy05OGMxLWUzMzBhMjhiNjk1OQ.jpg
Bekeken:   190
Grootte:   34,6 KB
ID:        38335
    Deze kast is een ontwerp van Casimir (http://www.casimir.be/work-detail/vitrine/)
    Maar nu vraag ik mij af: hoe maak je zo iets? Hoe bevestig je de leggers stevig tegen de achterwand zodoende dat ze aan de voorkant vrij kunnen blijven van de stijlen.
    Iemand een idee?
    Laatst gewijzigd door mathieu; 10-11-15 om 20:09.
    Het is maar dag en avond, en heel even middag...

Draad in de plank tappen of iets van een moer erin verwerken en dan een bout door de achterwand.
    Of wat ik bij een kleiner project ooit deed, plank voor c.a. de helft in frezen in de achterwand en dan lijmen samen met schroeven of deuvels of domino's.
    Als dit laatste strak word gedaan zijn waarschijnlijk schroeven niet eens nodig.

Een groef in de achterwand en de planken daarin verlijmen en schroeven.
    De achterwand moet wel behoorlijk dik zijn om vervormingen tegen te gaan.
    Eea is ook afhankelijk wat er op de planken moet komen te staan, origami of natuursteen beelden.
    sometimes you just need a bigger hammer

Forum Rechten