3 d schaal

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Ook weer even aan het draaien geweest ,een schaal van eiken noten en meranti in 3d
 

Bijlagen

  • HPIM2718.jpg
    HPIM2718.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 226
  • HPIM2719.jpg
    HPIM2719.jpg
    73,3 KB · Weergaven: 224
  • HPIM2730.jpg
    HPIM2730.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 226

leendert

Actieve deelnemer
22 mrt 2010
166
3
heel mooi gedaan , maar ik moet er niet te lang naar kijken want dan wordt ik toch een beetje duizelig.

gr Leendert
 

sjabloon

Actieve deelnemer
14 dec 2014
59
0
68
Arkel
Wow...helemaal mijn smaak qua combineren van houtsoorten. Kan je iets vertellen over het bouwproces ?>
Ja Rick ,het is een kwestie van vlak en haaks hout gebruiken , en de hoogte van de schaal die je wilt maken is de breedte van het hout ,verder moet je de blokjes precies onder 30 graden zagen zodat alle zijden exact gelijk zijn , dan de combinatie van 3 verschillende houtsoorten zo zuiver mogelijk verlijmen eerst allemaal blokjes van 3 zodat er telkens een zeskantig blok gevormd is. Daarna alle blokjes even nalopen op lijmresten ed en weer verlijmen ,ik heb eerst bv 3 zes kanten aan 1 kant aan elkaar gelijmd zodat er een rechte rij ontstaat, en telkens uitbreiden tot de gewenste maat bereikt is .
Ik hoop dat je hier wat mee kan ,en anders vraag je het maar hoor.

gr Sjaak
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.