garderobekast in mdf of multifelx

Belgiumman

Nieuw lid
19 jun 2010
4
0
Hallo,


heb net men eerste jaar houtbewerking in avondonderwijs erop zitten.
In het eerste jaar heb ik een eiken keukentafel gemaakt.

voor volgend jaar zou ik een garderobekast ( kleerkast ) willen maken van 2m op 2m.

uit welk materiaal vervaardig ik dit best? MDF of multiplex?

heeft er iemand een plan of een vb van een garderobekast die hij zelf heeft gemaakt?
 

Okke

Actieve deelnemer
29 mei 2010
521
15
Dat is in mijn ogen vooral afhankelijk van het resultaat wat je voor ogen hebt.
Als je een modern rete strakke kast wil die mooi in de lak gezet is, zou ik voor MDF gaan, want dan heb je geen nerven e.d. Wil je een kast met een houtlook, kom je al gauw bij een verschillende typen massieve houtsoorten of gefineerd board uit. Wil je wel nerven zien maar het resultaat lakken kan je bijv. voor multiplex gaan en op de kopese kant een latje er tegenaan zetten. Kortom, mogelijkheden ten over. Maar wat wil je bereiken :) .
 

Geertjun

Actieve deelnemer
27 apr 2010
225
21
Holten
Hier een paar foto's van een MDF gaderobekast die ik voor mijn ouders heb gemaakt.
Nog niet helemaal af, er mist nog een aftimmering voor de rails van de deuren! maar eerst gaat er vloerbedekking in die naadloos door moet gaan lopen tot in de kast.

Attached files
 

marknuijten

Nieuw lid
25 jun 2010
8
0
tip: mdf kun je voor niet al te veel geld (laten) spuiten met (auto)lak. kwestie van even in de buurt spuiterij bellen en vragen. dan krijg je een echt strakke kast met een laklaag waar je op kan dansen met naaldhakken ;-)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.