Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: slijpbare handzaag

slijpbare handzaag

Hallo,

mijn huidige handzaag (Bahco met hardmetalen tanden) is bot en ik wil graag over op een handzaag die ik kan (laten) slijpen.
    Nu koop ik mijn gereedschap meestal bij de bouwmaat, maar zij hebben daarvan niks in hun assortiment.

Online zie ik bij Baptist wel mooie zagen, maar ik schrik wel wat van de prijs. (meer dan 100 euro geloof ik). Kan iemand mij tips geven?
    Ik gebruik de handzaag niet super veel, het meeste werk doe ik machinaal. Ik zoek een allround handzaag, geen specifieke schulpzaag of afkortzaag.
    Mijn voornaamste reden voor het kiezen van zo'n zaag is dat ik het zonde vind om gereedschap te kopen dat ik weg moet gooien als het bot is.

Elke tip en opmerking is meer dan welkom!

Bedankt alvast
    Dirkjan

Bacho heeft nog slijpbare handzagen zie dit linkje. http://extranet.snaeurope.com/prodbl...&CatalogueID=5 een goede leverancier kan ze gewoon bestellen, moeten ze wel willen maar dit terzijde.
    De vraag is of je met jouw gebruik een herslijpbare zaag wil hebben. Je hebt een vijl nodig en een zaagzettang. Eigenlijk ook nog een goede klem. Dan moet je leren vijlen en zetten.
    Ja je kan hem ook naar de slijper brengen en hem een week later weer terug krijgen. Ik zou het gewoon bij de goedkope bahco pricecut houden. Of je moet het leuk vinden dan zou ik meteen een slijpbare zaag kopen.

Marktplaats in de gaten houden, of rommelmarkten aflopen, zo af en toe vind je daar nog goede handzagen die meestal wel wat aandacht nodig hebben in de vorm van ontroesten, zetten en slijpen.
    sometimes you just need a bigger hammer

Hoe zit dat precies? Kun je met een diamantdriehoekvijl ook geharde punten slijpen? Zetten is wellicht onmogelijk, maar slijpen moet toch kunnen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim Kluck Bekijk Berichten
    Bacho heeft nog slijpbare handzagen zie dit linkje. http://extranet.snaeurope.com/prodbl...&CatalogueID=5 een goede leverancier kan ze gewoon bestellen, moeten ze wel willen maar dit terzijde.
    De vraag is of je met jouw gebruik een herslijpbare zaag wil hebben. Je hebt een vijl nodig en een zaagzettang. Eigenlijk ook nog een goede klem. Dan moet je leren vijlen en zetten.
    Ja je kan hem ook naar de slijper brengen en hem een week later weer terug krijgen. Ik zou het gewoon bij de goedkope bahco pricecut houden. Of je moet het leuk vinden dan zou ik meteen een slijpbare zaag kopen.
    Ik vind het niet perse leuk maar het voelt slecht om wegwerpzagen te kopen. Ik betaal liever iemand 20 euro om de zaag te slijpen dan dat ik voor 20 euro een nieuwe zaag koop. Heb net op MP voor een tientje twee oude zagen gekocht. Ik ga daar maar 's mee oefenen.

Ah en Wim, de link is naar een beveiligde omgeving. Deze werkt bij mij niet.

bedankt! Ik heb net een paar zagen opgesnuffeld op marktplaats

Type van bahco is pc file. Ook hier te verkrijgenhttp://www.bol.com/nl/p/handzaag-16-profcut-pc-16-file-u7/9200000009971526/?Referrer=ADVNLGOO002042-G-22950583589-S-73702945212-9200000009971526

Bedankt wim! Heb net deze zaag gekocht. Ga er dadelijk mee werken.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten