Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Mooie vondst, welk hout is het?

Was zaterdagmorgen even bij mijn houthandelaar in Akkrum en zag daar tussen de pallets hout een, op het oog, mooi stukje afgebroken hout liggen. Omdat het nat was zag je de prachtige tekening al. Haijo liep mee naar buiten en vond het bijbehorende stuk ook, maar er lag ook een stuk beuken met slaap en een stuk wat na het zagen wel kersen moet zijn. Over dit stuk moesten we ook wel even nadenken. Schaven en ruiken bracht de oplossing.
    Thuis heb ik het met de hand nog een keer geschaafd en in de olie gezet. Ben benieuwd of jullie het raden zonder te ruiken .

jaap

PB090191.jpg

PB090186.jpg

PB090187.jpg

PB090189.jpg

die onderste drie foto's lijken wat op olijf??
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Zou het olijfessen kunnen zijn?

Zonder te ruiken zou ik voor olijf gaan...

Dat ruikt vast een beetje zuur. Denk dat ik t weet namelijk

Misschien rook het wel vies, zebrano?

Jaap, ik denk Qwila, heb er mijn meubelmakers kistje deels van gemaakt en dit hout komt ook van de akkrummer houtzagerij. Bij die partij zat ook een deeltje prachtig getekend hout daar heb ik toen de lafrontjes van gemaakt.

fotootje opgesnord

IMG_0531.jpg

Groetnis, Roeland
    Laatst gewijzigd door Roeland; 10-11-15 om 13:04. Reden: toevoeging

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2008
    Grubbehout?

Rick speelt het politiek correct Het is essen of olijfessen, dus Jokke zat direct goed! Maar op het oog zou het ook goed olijf kunnen zijn! Prachtig toch, zo'n kadootje tussen het stophout!

jaap

ps, wat is het toch een mooi kistje Roeland! Waar blijft Rendew.........

Forum Rechten