Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 14

Question Grote afwijking van torx bitjes?

Beste forumleden,

Ik heb een paar dagen geleden een paar torx bitjes besteld en zie nu behoorlijk grote verschillen qua diameter van de torx kop:SAM_4523.jpg
    Je ziet het hier op de foto al dat de twee bovenste bitjes dezelfde maat zouden moeten zijn maar de middelste is duidelijk groter.SAM_4525.jpg
    Hier ook te zien dat de t10 en t15 even groot zijn, in het echt lijkt de t10 zelfs nog groter...
    De grote (nieuwe) t10 schroeft verder prima maar raar vind ik het wel, heeft iemand een verklaring?
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

Würth heeft een andere soort torx naar ik weet, zij noemen dat meen ik assy. Verder zou het een standaard moeten zijn, T10 zou overal gelijk moeten zijn.
    Met vriendelijke groet,

Martijn.

Met de fouten die ik maak, creeër ik

www.facebook.com/willemsontwerp
    http://www.willemsontwerp.nl/

Bedankt voor de snelle reactie, het lijkt zo geen assy te zijn maar toch een gewone torx. Opvallend is dat het uiteinde bij de nieuwe torx bitjes veel meer ''ster'' vormig zijn en de oude bitjes zijn zo goed als rond.

Als ik de grote bitjes zo zie zijn die normaal/goed maar je kan ze eens op meten t10 zou 2.74mm moeten zijn

https://en.wikipedia.org/wiki/Torx

Volgens mij zie je hier vooral verschil in kwaliteit?

Assy heeft betrekking op de schroefdraad en niet op de kop.
    sometimes you just need a bigger hammer

Athanor
    Guest
    Lijken bits van marginale kwaliteit bij te zitten wat had je en wat heb je gekocht? Merken en prijs....

Fons

Bedankt voor de reacties, de nieuwe bitjes kosten 25cent per stuk, de ''kleine'' bitjes waren, 3 keer raden, gratis. Dat verklaard misschien een hoop maar blijf het vreemd vinden. Ik ga vanavond even meten aan de bitjes.

De oude bitjes kloppen voor geen kant, allemaal te klein als ik de maten van de link volg. Geen idee wie de fabrikant hiervan was maar gelukkig hoef ik ze niet meer te gebruiken omdat ik nu nieuwe heb!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Assy heeft betrekking op de schroefdraad en niet op de kop.
    eerst even googlen voor je reageerd.
    http://www.emporte.nl/index.php?item...id=268&lang=NL

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten