Meubelbeslag : messing

A

Athanor

Guest
Tsja, alle waar is.........

Er zijn nu eenmaal merken als Louis Vuitton, Rolex, Felder en Festool omdat we voor sommige zaken het mooiste of beste willen wat er is en zeker voor gereedschap ontdekken we waarom dat soms waardevol is :)

Maar gelukkig is er vrijheid van keuze en kunnen we tegen lagere kosten ook onze behoeften bevredigen!

Fons
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
weten jullie eigenlijk hoeveel uren in echt goed werk zitten?! ik vindt het toch wel gek dat mensen kwaliteit eisen maar er niet voor willen betalen.goedkope kwaliteit bestaat niet en het verbaasd mij dan ook niet dat het zo treurig besteld is met de ambachten hier in Nederland....

annette
 
A

Athanor

Guest
Juist! Ik probeerde het nog op een wat verzachtende manier te zeggen, maar je drukt het helder en correct uit!!

Fons
 

goud-van-hout

Nieuw lid
14 okt 2009
18
0
annette zei:
weten jullie eigenlijk hoeveel uren in echt goed werk zitten?! ik vindt het toch wel gek dat mensen kwaliteit eisen maar er niet voor willen betalen.goedkope kwaliteit bestaat niet en het verbaasd mij dan ook niet dat het zo treurig besteld is met de ambachten hier in Nederland....

annette

''Goedkope'' kwaliteit bestaat tegenwoordig wel,het wordt alleen elders geproduceerd

Door het internet is de wereldmarkt veel toegankelijker en afstanden zijn veel kleiner geworden.

Met dumpinglonen in landen als China kun je als Westers bedrijf een kwalitief hoogwaardig produkt leveren tegen slechts een fractie van de produktieprijs in Nederland/Europa
De loonkosten in dergeljke landen zijn meestal lager dan de materiaalkosten,het tegenovergestelde van Nederland/Europa.

De iPhone van Apple wordt in China gemaakt door ''arbeiders'' die een maandloon hebben van € 145,-

Daar heb je op de werkvloer in Nederland met een beetje geluk iemand een dag of net iets langer voor lopen.

groeten,
albert
 

Geertg

Actieve deelnemer
5 okt 2008
285
0
Lembeke
Dat vind ik een uit de context gehaald antwoord.
Annette doelt op handgemaakte dingen die een hoge toegevoegde waarde hebben.
Een ipod kan je moeilijk hand made noemen, ook al is het zo.

Moet je als meubelmaker dan maar verkassen naar het oosten en rijst gaan eten? Of moeten die oosterlingen juist naar hier komen en een beter loon krijgen voor hun meubels?

De balans zit hem in het midden denk ik : de mensen daar moeten gewoon een beter loon krijgen en wij moeten accepteren dat kwaliteit geld kost.
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
Beste medeforumlezers.

Sommige uitspraken in dit onderwerp maken me altijd wat (of zelfs meer dan dat) prikkelbaar.
En dan toch wil ik op een nette manier reageren.
Naar mijn bescheiden mening bestaat er geen groter verschil dan handgemaakt vakmanschap en Chinese troep !!!!
Goud van houd heeft het over ´kwalitief hoogwaardig produkt´ en dat uit China, ik heb al aardig wat producten uit China gezien, in bezit gehad en mee gewerkt, maar geen enkel apparaat , produkt of wat dan ook was en is kwalitatief hoogwaardig.
Wat ze wel zijn is goedkoop. Meer dan wegwerp spullen worden er in China niet gemaakt. Ze zijn daar goed in prullaria zoals ze nu in elke supermarkt weggeven.
Ook al het ferm, VTools en soortgelijk gereedschap is wegwerp spul.

Dat vergelijken met handgemaakt materiaal, wat over 200 jaar nog mooi en functioneel is op een ambachtelijk gemaakt massief houten meubel, lijkt me daarom buiten proporties.

En natuurlijk , zulk handgemaakt materiaal heeft zijn prijs, daarom plaats je dat ook alleen op een vergelijkbaar bouwwerk en gebruik je het niet als je een goedkoop kastje maakt of voor een zolderluik e.d. Daarvoor zijn de goedkope alternatieven op de markt.
 

WR1944

Oud hout
Frank, als het over consumenten goed gaat kan ik je wel gelijk geven. Maar in China kan wel degelijk technologisch hoogwaardig gewerkt worden. Ik heb ruim 20 jaar voor een scheepswerf gewerkt (de grootste van Nederland en toonaangevend in de wereld) en uit kostenbesparing wordt er op verschillende Chinese werven geproduceerd. Er was wel wat training nodig en er is Nederlands toezicht maar de schepen voldoen allen aan de hoge eisen, die het moederbedrijf voor zichzelf en voor alle andere aangesloten werven stelt.
Scheepsbouw is wel off-topic maar een beetje nuancering lijkt me wel op z'n plaats.
 

Frank

Actieve deelnemer
27 mei 2009
223
0
Zeeuws-Vlaanderen
@WR1944, wat gebeurt er als je het Nederlandse toezicht weghaalt?
Ook de Chinezen hebben wel degelijk door dat ze uitgebuit worden en de eigenaren van de fabrieken hebben maar 1 doel voor ogen, en dat is een zo hoog mogelijke winst. De voorbeelden zijn dan ook legio dat bij het wegvallen van strenge controles, het productieproces, de samenstelling van de gebruikte materialen -en/of halffabricaten en zelfs de assemblage drastisch (ten nadele) veranderden.

Enkele voorbeelden: Iphones die niet aan de norm van Apple voldoen, slechte (exploderende)nokia batterijen, vervuild metaal in Grohe kranen, Motorblokken van MAN die vernietigd werden en weer in Duitsland worden gemaakt. Kleding die per levering anders van maat is. Giftige stoffen in kinderspeelgoed enz. enz. enz.

Nuancering zit er voor mij dus nog niet in.
 

annette

Actieve deelnemer
10 apr 2008
163
0
www.fingerprintfurniture.nl
timmertje-

je hebt de brusso en de sanderson speun blijkbaar nooit naast elkaar gezien dan wist je waar het verschil in ligt...

geeft niet-iedereen zijn eigen mening.
mooi hang en sluitwerk voegd toe aan mijn kastjes en aan hang en sluitwerk sparen is sparen aan het verkeerde eind.

annette
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.