Hoe wratten van acacia verwerken ?

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Hallo allemaal.

Ik heb afgelopen zaterdag deze acacia stam opgehaald.
De wratten wil ik eraf halen om te laten drogen en hier later iets van te draaien.

Kan ik ze ter hoogte van het spinthout afzagen en dan insmeren met houtlijm om dan verder te laten drogen.

Of zijn er andere manier die misschien beter zijn ?

IMG-20151107-WA0001.jpg
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Ik heb ook een aantal acacia wratten liggen. de helft heb ik ingesmeerd met anchorseal (tot nu toe nog geen enkele scheur) de andere helft heb ik al gedraaid. Pas over 3 maanden ga ik die weer uitpakken om te kijken hoe het zich gedragen heeft.
Het hout is goed te draaien als het nat is. je bijtels worden 2 keer zo snel bot, maar verder is het goed te doen. Ik vermoed dat het erg moeilijk wordt als het droog is, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Succes ermee
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Rik... dankje voor reaktie.

Ik zie nu op de laptop dat de foto vrij klein is.... ik heb het eerste bericht via mijn android geplaatst.
Normaal zijn de foto's dan een halve pagina groot........ ik heb wel sinds een paar dagen een update gehad van android, zou het daar aan kunnen liggen... iemand een idee ?
 
Laatst bewerkt:

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
Ik denk dat het makelijkst word om ze gelijk te draaien
voor ze droog zijn
ik heb een tijdje terug toen ik bij Rien op bezoek/ les. Ben geweest
Droge accacia gedraaid dit ging toen best lekker
ik vermoed dat op deze waterloten een boel scheuren gaan ontstaan
ik denk niet dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld de wratten die je wel eens op berk ziet
daar is het een tumor een wildgroei van cellen wat je ook in het hout terug ziet
ik ben erg benieuwd hoe het hout er gaat uitzien als we gaan zagen :)
mooie zaag Peter ;)
mvg tom
 

Roestige Spijker

Post veel
5 okt 2013
1.198
118
52
Landgraaf
Ja Tom..... Het is een pracht machine en hij ging zonder problemen door die acacia can 40 cm.
Ik probeer dinsdag zoveel mogelijk hout mee naar jou kant toe te nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.