Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 5 van de 5

Hoe wratten van acacia verwerken ?

Hallo allemaal.

Ik heb afgelopen zaterdag deze acacia stam opgehaald.
    De wratten wil ik eraf halen om te laten drogen en hier later iets van te draaien.

Kan ik ze ter hoogte van het spinthout afzagen en dan insmeren met houtlijm om dan verder te laten drogen.

Of zijn er andere manier die misschien beter zijn ?

IMG-20151107-WA0001.jpg
    Groetjes uit Landgraaf

Ik heb ook een aantal acacia wratten liggen. de helft heb ik ingesmeerd met anchorseal (tot nu toe nog geen enkele scheur) de andere helft heb ik al gedraaid. Pas over 3 maanden ga ik die weer uitpakken om te kijken hoe het zich gedragen heeft.
    Het hout is goed te draaien als het nat is. je bijtels worden 2 keer zo snel bot, maar verder is het goed te doen. Ik vermoed dat het erg moeilijk wordt als het droog is, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

Succes ermee

Rik... dankje voor reaktie.

Ik zie nu op de laptop dat de foto vrij klein is.... ik heb het eerste bericht via mijn android geplaatst.
    Normaal zijn de foto's dan een halve pagina groot........ ik heb wel sinds een paar dagen een update gehad van android, zou het daar aan kunnen liggen... iemand een idee ?
    Laatst gewijzigd door Roestige Spijker; 08-11-15 om 16:15.
    Groetjes uit Landgraaf

Ik denk dat het makelijkst word om ze gelijk te draaien
    voor ze droog zijn
    ik heb een tijdje terug toen ik bij Rien op bezoek/ les. Ben geweest
    Droge accacia gedraaid dit ging toen best lekker
    ik vermoed dat op deze waterloten een boel scheuren gaan ontstaan
    ik denk niet dat dit hetzelfde is als bijvoorbeeld de wratten die je wel eens op berk ziet
    daar is het een tumor een wildgroei van cellen wat je ook in het hout terug ziet
    ik ben erg benieuwd hoe het hout er gaat uitzien als we gaan zagen
    mooie zaag Peter
    mvg tom
    "You have your way.
    I have my way.
    As fore the right way, the correct way,
    and the only way , it does not exist"
    Friedrich Nietzsche

Ja Tom..... Het is een pracht machine en hij ging zonder problemen door die acacia can 40 cm.
    Ik probeer dinsdag zoveel mogelijk hout mee naar jou kant toe te nemen.
    Groetjes uit Landgraaf

Forum Rechten