Crown Revolution

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Toen ik 2 jaar geleden een Crown Revolution kocht zat daar een snijring aan waarvan de vouw was geslepen op zo’n 80 graden. Sinds enige tijd verkoop ik deze beitel zelf en het was mij opgevallen dat de slijphoek was veranderd. Enig navragen bracht aan het licht dat dit is gebeurd op verzoek van een Engelse houtdraaier. Na een discussie (in mijn beste Duits haha) met de ontwerper van de beitel (een Duitser) de stoute schoenen aangetrokken, Crown gebeld en verteld hoe ik tegen die verandering aankeek. Nu ligt er naast mijn laptop een aantal nieuwe snijringen met een veel steilere vouw! (zie foto). Hulde aan Crown voor deze service!

20151106_214904.jpg

Als je nou via de website een Crown Revolution bij mij hebt gekocht krijg je van mij een mail met daarin de vraag of je geïnteresseerd in een nieuwe snijring. Als je op deze beitel niet via de website bij mij hebt gekocht en je wil ook zo’n nieuwe ring stuur me dan even een mail. De gegevens staan op de foto.
 

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
Hoi Ronald
ik ben druk aan het oefenen met de mini revolution :)
daar past die ook op he ?
wat is het voordeel van de steilere hoek ?

Hoi Tom,

Crown had de slijphoek van de ring aangepast. Daar was ik het niet mee eens en inmiddels worden de beitels weer uitgeleverd met de hoek zoals afgebeeld op de foto in het eerste bericht. De beitel die jij hebt heeft al deze slijphoek.
Het voordeel van deze steilere hoek is dat je de vouw op het hout kan leggen en dus een mooiere afwerking kan maken.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.