Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 27

Schuur met lessenaar dag, vraag of dak constructie

Na een paar weken stil zitten begint het wel te kriebelen, vrouwlief heeft haar zelf wijsgemaakt dat er een schuur in de tuin bij moet, waar ik het natuurlijk mee eens ben want ik moet die rotzooi NIET in mijn manscave :-)

Anyway, het moet een schuurtje worden van 300x260 en voorzien van lessenaar dak (dat sluit het mooiste aan bij de schutting er achter)
    Nu heb ik een goed idee hoe de wanden in elkaar gezet moeten worden, de deur heb ik al (waarschijnlijk) een kant en klaar kozijn met deur op de kop getikt

Waar ik niet mee zit, hoe bouw je zo een dak constructie op ? ik zou het liefste een dag hebben dat dicht is, dus geen golfplaten maar een vlak dak met dakshingles of bitumen oid

plaatjes spreken het meest de verbeelding aan :-)
    Met een hamer past alles...

Wat voor schuur wordt het? Geheel van steen of van hout moet er nog rekening worden gehouden met isolatie bijvoorbeeld?
    Tijd voor een ''wijze'' quote:
    ''Alleen de domme ruimen op, de geniën overzien de chaos...''

zoiets als dit
    de wanden zijn niet zo heel moeilijk, dat zijn gewoon 4 frames/panelen die ik maak
    maar daarop het dak, hoe maak je zo een constructie, hoe breng je de dag bedekking aan (over de randen, langs de randen ?) et

Dak ook om de 50 a 60 cm een balk, daarover plaatmateriaal of planken. Aan de randen leg je een balk over de lengterichting als driehoek gezaagd zodat water van de rand wegloopt. Dan doe je de bitumen over de driehoekbalk heen en sla je hem aan de zijkant vast. Als laatste plaats je de planken aan de dakrand iets hoger dan de dakrand.

EDIT:
    Vond toevallig nog een (Zweeds) blaadje waar je misschien wat aan hebt. Ze doen het iets anders dan ik voorstelde, maar je kan het naar eigen inzicht invullen natuurlijk:
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      gara.jpg
Bekeken:   526
Grootte:   50,3 KB
ID:        38079
    Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      zoomgar.jpg
Bekeken:   527
Grootte:   62,9 KB
ID:        38080
    Laatst gewijzigd door svenskapelsin; 07-11-15 om 02:13.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    Na een paar weken stil zitten begint het wel te kriebelen, vrouwlief heeft haar zelf wijsgemaakt dat er een schuur in de tuin bij moet, waar ik het natuurlijk mee eens ben want ik moet die rotzooi NIET in mijn manscave
    Weet je zeker dat vrouwlief geen andere plannen heeft met de mancave?
    Mvg,.
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Dank je Sven....hier kom ik wel wat verder mee, moeten die driehoekbalk rondom of alleen of het hoogste punt, een lessenaardag loopt natuurlijk al af

Spaander....dát weet ik héél zeker ;-)

@
    svenskapelsin met een driehoekbalk bedoelt u waarschijnlijk een mastiekschoot? Persoonlijk lijkt het mij dat je dit alleen op het hoogste punt en de zijkanten plaatst, zodat het water er aan de achterkant (het laagste punt) vanaf kan.

Aan de zijkant en de voorkant een daktrim toepassen werkt ook. Aan de achterzijde een kraallat waarvan de strook dakbedekking onder de dakbedekking zit
    sometimes you just need a bigger hammer

Kende het woord niet, maar ja dat bedoelde ik.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Toxiq Bekijk Berichten
    moeten die driehoekbalk rondom of alleen of het hoogste punt, een lessenaardag loopt natuurlijk al af
    rondom een opstand en aan de laagste kant een kiezelbak met stadsuitloop.

Forum Rechten