schilderen eiken poort

eug3ne

Actieve deelnemer
15 mei 2015
199
5
naarden
naturel eiken is natuurlijk veel mooier, maar praktisch niet bij te houden; zodra er "weer" in het hout komt door een beschadigingetje in de lak; mooie effect weg.
gewoon twee keer gronden en afwerken met een ademende systeemverf ( Sigma schakelverf / Sikkesn Rubbol EPS) ieder jaar reinigen en elke twee jaar een kwastje over.
 

Baswess99

Actieve deelnemer
16 dec 2014
60
1
ruurlo
Ik heb de poort inmiddels klaar! Nu ben ik aanbeland in het behandelen van het hek. Ik had niet vermeld dat het vers eiken is, en nu begin ik toch te twijfelen of het niet eerst wat droger moet worden eer ik ga schilderen. Het liefst schilder ik de poort meteen. Het hout heeft +\- 3 mnd op de zolder van de schuur gelegen(niet verwarmd oid)

Groeten!
 

gandel69

Actieve deelnemer
6 apr 2008
401
10
Diepenveen
www.kekkek.nl
Denk er wel aan dat er je door het schilderen blijvend werk aan hebt.
Meestal laat ik de eiken hekken die ik maak onbehandeld. Ik gebruik wel (behoorlijk) droog hout. Met nat hout heb je meer kans op kromtrekken.
In dit geval lijkt mij beitsen met een vochtregulerende beits een aardige optie. Ik heb daar geen ervaring mee, mogelijk dat andere forumleden er wat meer over weten.

Persoonlijk vind ik het trouwens zonde om mooi eiken onder een laag verf te verstoppen:)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.