Blij als een kind: SCM MiniMax CU410K

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
8
Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een MiniMax CU410K van SCM uit 1997. :D De staat van de machine is over het algemeen prima te noemen. Het vervoer naar mijn schuur was een kwestie van duizend doden sterven (moest van de aanhanger gehaald worden met een ietwat verhabbezakte pompwagen met net iets te korte vorken. Niet leuk om 900 kg machine wat scheef naar onder te zien hangen op een metertje hoogte...) Met een andere palletwagen het gevaarte de schuur in weten te krijgen en tadaa:

IMAG0088.jpg

Was wel even een kwestie van flink poetsen; de machine was zeer goed in het vet gezet. Er is dan ook geen roest te zien op de machine en de instelmogelijkheden lopen lekker soepel. Wel even schrikken na een paar keer proefzagen: de machine wilde ineens niet meer lopen. Bleek dat de zekeringen iets losgetrild waren tijdens het vervoer. Goed aandrukt en sindsdien steady as a rock.

De volgende stap is het maken van een frame met zware zwenkwielen, zodat de pallet er onder weg kan.

Beetje lullig op het moment is dat de snijdende onderdelen of bot zijn (zaag; nieuwe zijn besteld), of bij de slijper liggen (schaafmessen), of nog onderweg zijn (freeskop en beitels, vergeten mee te leveren)
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
8
Dank allen, ik kan niet wachten tot de materialen binnen zijn. Eerste dat op het programma staat is een sokkel voor de gedenkplaat op het graf van mm vader.
 
A

Athanor

Guest
Proficiat met die mooie machine, een kwaliteitsproduct!

Fons
 

Baan

Actieve deelnemer
31 aug 2012
55
0
Bodegraven
dank voor het antwoord. ben me ook aan het orienteren. Ik heb echter ook nog een ruimte probleem....
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.