Even voorstellen

tvanover

Nieuw lid
22 sep 2013
13
0
Knesselare
Hallo,

Ik ben Tom Van Overbeke, 44 jaar, en ik woon in Knesselare (Oost-Vlaanderen).
Ik ben al jaren geïnteresseerd in hout, en heb een jaar of 6 geleden een cursus houtbewerking gevolgd.

Daarna heb ik daar niet veel meer mee gedaan (o.a. omdat we in een rijhuis woonden, en weinig tot geen mogelijkheid om aan houtbewerking te doen).

Ondertussen ben ik verhuisd, hebben we (bijna) een verbouwing achter de rug, en komt mijn werkhok stilaan weer vrij om me eindelijk eens toe te leggen op een aantal hout-projecten die ik wil uitvoeren.

Eigenlijk ben ik nog een leek, dus ik hoop hier veel bij te leren, en ook veel vragen te kunnen stellen.

Eerste project is een houten keukentafel te maken, ofwel van recuperatiehout (heb al een en ander verzameld tijdens de verbouwing), ofwel met eiken planken (er is een houthandel vlak bij mijn deur). Als tafelpoten heb ik afgelopen zomer een aantal takken uit het bos gehaald, die ik nu aan het laten drogen ben. Daarna ga ik de bast ervan afschaven, en nog wat bij schuren. Ik zal vast veel vragen hebben o.a. over montagetechnieken en zo.


Ik heb wel (nog) weinig professionneel materiaal, en ben van plan om zoveel mogelijk te doen zonder veel duur materiaal te kopen. Maar misschien zal ik hier op nog wel terugkomen ;-)

gr,
Tom
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Tom, vragen staat vrij, de antwoorden zullen zeker komen , alleen zul je het zelf moeten maken, veel succes.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.