Live stream op je werkplaats

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Ik zat te denken waarom hebben al de youtube promoters geen live stream aan voor marketing redenen?
Het vak houtbewerker is vaak alleen te doen met goede reclame van eigen producten hoort hierbij geen live stream en complete site bij?

Direct een leuke beveiliging van je spullen!
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
The Wood Whisperer heeft zo nu en dan een live stream. Denk dat veel mensen het niet doen, omdat je op je taal moet letten en hoe je gedraagd.

Er kan ook een commercieele reden achter zitten zoals bij de The Wood Whisperer. Die heeft bepaalde filpmpjes alleen voor leden beschikbaar.
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Naja ik weet niet wat mensen doen in een werkplaats maar in principe ben je vrij te doen wat je wilt. Je kunt ook livestreamen met 1 uur vertraging dan kan je het altijd nog cancellen :).
 

golddigger

Actieve deelnemer
22 jul 2010
241
0
Ik heb geen werkplaats. Ik reis vooral rond en bouw tuin meubelen in een vrij ruwe vorm.

Ik vroeg het me af het leek mij heel boeiend om soms eens mee te kijken bij een paar mensen.
 

Aeolos

Actieve deelnemer
27 nov 2014
314
61
Denk dat er een paar redenen zijn. Livestreams zijn een lastig middel, tenzij er continu "actie" te zien is voor de kijker. Dit zie je veel op Twitch.tv, waar gamers hun spellen livestreamen en hun publiek mag helpen als er bepaalde keuzes gemaakt moeten worden in een verhaal. Veel van de houtbewerkers on YouTube verdienen hun centjes door bepaalde producten van hun sponsoren te gebruiken en te promoten. Die zijn er natuurlijk bij gebaat dat deze goed in beeld worden gebracht, in een project wat bij ze past. De montage is dus superbelangrijk, en veel Youtubers gebruiken de tijd tussen shots om camera's opnieuw op te stellen, objectieven te verwisselen en lampen te verplaatsen. Gaat niet werken in een livestream.

Veel van de filmpjes die je ziet bestaan uit shots die over een bepaalde tijdsperiode zijn gefilmd (uren, dagen, maanden soms zelfs), en gemonteerd tot een filmpje wat een project in hapklare brokken bij de kijker naar binnen brengt. Ik denk niet dat veel mensen het proces in "real time" willen zien, domweg omdat dat de tijdspanne veel te lang is.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Om het interessant te houden wordt er veel versneld weergegeven. Er zijn een paar bouw een schuur in één dag (sterk versneld) met één enkele camera positie, maar meestal is er veel aandacht voor korte camera posities en afwisselingen.
Jimmy Diresta is goed in spraakloze https://youtu.be/7vXP5GEhT98 of besproken https://youtu.be/8ppmhhr2-uc (versnelde) project weergaves. Het montagewerk laat hij aan zijn cameraman denk ik. Wat hem waarschijnlijk een pak meer shop-time geeft dan andere youtubers.
 

Vurenhout

Post veel
12 aug 2012
815
161
Twello
Inderdaad actie, anders haakt men af. Dus het werkt alleen met kleine projecten en je kunt je geen fouten veroorloven.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.