Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Frommia 202 tafelcirkelzaagmachine

Te koop aangeboden:

Een Frommia cirkelzaagmachine, welke na al de jaren dat die oud is er nog mooi bij staat.
    Het is een ouderwetse gietijzeren machine met een 380 Volt krachtstroommotor, welke twee standen heeft.
    De machine heeft een tafel die kan kantelen, om onder een hoek te kunnen zagen, en met een slinger kan de zaaghoogte worden ingesteld.
    Deze is op de ronde schaal aan de voorzijde ook af te lezen.

Bij de machine zit een langsgeleider en een afkortgeleider, een spouwmes voor de veiligheid, evenals een Inca berschermkap voor boven de zaag. Deze dient apart op de onder tafel te worden gemonteerd. Hier op de foto heb ik heb even op een blokje hout geplaatst.
    De machine staat op de foto op een workmate, die zit er bij de verkoop niet bij!

Het is een oude machine voor de echte liefhebber.
    Hij gaat weg omdat ik thuis geen krachtstroom heb, hij kan dus helaas niet proefdraaien.
    Dit heb ik echter op werk wel geprobeerd, en hij werkt wel.

Vraagprijs €125,-

Technische gegevens:

Merk: Frommia, Stuttgart.
    Type: 202
    Bouwjaar: 1965
    Zaagbladdiameter: Ø150mm
    Maximale zaaghoogte: 40mm
    Spanning: 380 Volt
    Vermogen: 0.55/0.8kW
    Toerental: 1400/2800 omw/min
    Zaagverstelling: 0/45°
    Bladmaat: BxD=320x430mm
    Gewicht: ±25kg

IMG_0382 (600x800).jpg

IMG_0383 (600x800).jpg

IMG_0384 (600x800).jpg

IMG_0387 (600x800).jpg

IMG_0388 (600x800).jpg

IMG_0389 (600x800).jpg
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2013
    mooi ding hoor, klein maar fijn, dacht ik zo. helaas heb ik al een (grotere) zaagtafel.

Wat mooi om 'ns een oude frommia te zien, echt ouderwetse kwaliteit en nog geleverd door Teygeler indertijd in de houthaven in Amsterdam.
    Daar kan iemand nog heel lang plezier van hebben.

Inderdaad erg mooie machine, als ik nog op zoek was naar een kleine zaagtafel dan wist ik het wel. Maar ben voorzien..

Teygeler zit daar nog steeds hoor. Inmiddels verkopen zijn ook aardig wat handgereedschap. (eigenlijk het gehele assortiment van Dictum uit Duitsland)

Ja, ik heb vorig jaar nog een nieuw blad voor m'n Dozuki daar gekocht maar kan je nagaan hoe lang Teygeler alweer bestaat.
    En wat je zegt; naast een hele range profi machines ook heel wat handgereedschap en de Dicktum lijn, en ook een Azebiki invalzaag bijvoorbeeld voor een hele schappelijke prijs en die zie je niet overal.

Dit mooie machientje nog maar eens onder de aandacht brengen.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Verkocht.
    Met vriendelijke groet,

William
    .

Forum Rechten