boutjes voor stellen messen vlak-vandikte

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
goedenavond,

kan iemand mij aan het artikelnummer helpen van de boutjes waarmee je je messen (hm messen met sleuf) in hoogte kunt stellen?
het zijn de boutjes voor de electra beckum hc260

op de originele tekening staan ze niet omdat er wegwerpmessen op staan.
de boutjes welke ik bedoel zitten in de ombouwset.


groeten wouter
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@wouter79
Ik heb een Metabo ADH260W daar zijn de nummers voor die boutjes 1411 11120 cilinderkopschroef voor afstellen schaafmessen 2 per mes/beitel.
Waarschijnlijk zijn dit dezelfde boutjes, zie o.a. tekening bij kruis Rotterdam.
Mvg,:).
 

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
@wouter79
Ik heb een Metabo ADH260W daar zijn de nummers voor die boutjes 1411 11120 cilinderkopschroef voor afstellen schaafmessen 2 per mes/beitel.
Waarschijnlijk zijn dit dezelfde boutjes, zie o.a. tekening bij kruis Rotterdam.
Mvg,:).

zijn dat die boutjes die te verstellen zijn met inbus? met een platte verdikking aan de onderkant?
ik kan de tekening niet vinden op kruis namelijk. vandaar deze vraag.
en zijn deze per stuk of per set van 2/4 te koop?
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
De tekeningen bij Kruis waar ik op doelde zijn van de ADH260W
daar staan deze boutjes op maar je kunt niet zien hoe ze er uit zien vanwege de slechte pixel kwaliteit van de weergave.

Je zult eerst moeten uitvinden of het mogelijk is om verwisselbare messen op jou machine gemonteerd kunnen/mogen worden.
Als ik de handleiding van een EB hc260 lees staan daar alleen maar wegwerpmessen in.

Voor verwisselbare messen moet er wel de afstel mogelijkheid van de boutjes in het blok aanwezig zijn (zie afb2) waar de messen in komen te zitten.

Zie afbeelding van de Metabo ADH260W :
Vastzetbouten.jpg
Afb1 D-E: 4 vastzet boutjes per mes, op de tekening kunnen er vijf in bij een breder mes.

Afstelbouten.jpg
Afb2 D-E: 2 afstelboutjes per mes

Mvg,:).
 
Laatst bewerkt:

wouter79

Actieve deelnemer
29 jul 2015
54
0
de lutte
bedankt!!! afbeelding D en E...(De onderste 2 fotos) dat is bij mij het geval.
ik heb inderdaad de mogelijkheid de messen hiermee af te stellen!

bedankt voor de hulp!!!
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
Dat is in ieder geval het begin maar nu begint het, probeer deze afstelboutjes maar eens te krijgen.
Ik kreeg toen als antwoord van Metabo terug dat het nummer bij hun onbekend is.
Terwijl het op de tekening als nr 210 en op de partlist als 1411 11120 bij Kruis Rotterdam staat

Hieronder heb ik specifieke maten en een tekening van het afstelboutje
het probleem zit in de hoogte van de kop van het boutje want dat is speciaal doordat het maar 2,5 mm is.
En je kunt een hoger boutje niet afslijpen omdat dan de inbussleutel er niet ver genoeg ingaat.

maten afstelboutje.jpg

Na een jaar zoeken heeft iemand via mijn werk van die afstelboutjes voor mij geregeld deze waren gelijk maar hadden alleen vol draad.
Dat kan helaas nu niet meer omdat dat bedrijf opgegaan is in een ander bedrijf.

Mvg,:).
 
Laatst bewerkt:

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Zijn dat niet gewoon inbusboutjes met een lage kop volgens DIN 7984?

Voor heel exotische schroefjes in kleine hoeveelheden zoek ik nog wel eens bij Wegert Seder

https://www.wegertseder.com/index_prod.asp?page=https://www.wegertseder.com/shop/select1.asp?id1=100

Zo heb ik daar ooit een M24 bout met fijne schroefdraad in 12.9 kwaliteit gekocht, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Hoe dan ook een M4 DIN 7984 boutje met met 14 mm draad en 2.5 mm kop is daar geen probleem in 30 mm lengte, wat toch aardig met je tekening overeenkomt, zowel in 8.8 als in 10.9.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.948
88
West-Friesland
@Jurriaan,
Ja inderdaad, maar ik was helaas toen nog geen lid van dit forum.
Anders was het inderdaad een makkie geweest met zo'n geweldige kennis hier.
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.