Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 32

Wagondelen tafelblad

Vanavond mijn wagondelen tafelblad verlijmd.
    Ben heel benieuwd hoe deze er morgen uit komt....20151030_163641.jpg

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1
    Da's een best blad !! Gaaf ! Heb je wel na het lijmen het meerendeel van de lijmresten verwijderd ? Vooral bij dit "wageneiken" is dat wel handig anders loopt de lijm zo de groeven,noesten en scheuren in.

Ben benieuwd naar de volgende stap.
    met vriendelijke groet,
    rick
    http://thewoodworkersattic.blogspot.com/

Heb ik niet gedaan eerlijk gezegd.
    Maar gelukkig heb ik redelijke kwaliteit wagondelen.
    Delen zijn mooi massief met weinig sleuven e.d.

20151124_195927.jpg

- - - Updated - - -

Kijk even niet naar de kopse kant van het blad.
    Deze moet nog bewerkt worden

Ziet er netjes uit! Ik ga vrijdag mijn planken halen. Ik wil ze gaan deuvelen en per keer gaan lijmen. Dit ga ik doen omdat ik maar een serre joint heb en 5 grote lijmtangen. Ik hoop op deze manier dat mijn niet krom trekt.

Dat is een serieus blad zeg, erg netjes! Mag ik vragen vanwaar je die wagondelen hebt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rick76 Bekijk Berichten
    Ziet er netjes uit! Ik ga vrijdag mijn planken halen. Ik wil ze gaan deuvelen en per keer gaan lijmen. Dit ga ik doen omdat ik maar een serre joint heb en 5 grote lijmtangen. Ik hoop op deze manier dat mijn niet krom trekt.
    Wat voor hout ga je gebruiken? Ik "werk" zelf nu enkele weken met steigerhout en kan je meedelen dat je geen wonderen mag verwachten van het gebruik van deuvels.... Ook met deuvels kan je boel krom krijgen als je teveel kracht zet op de lijmklemmen. Zover ik begrepen heb kan je voor extra kracht beter domino's gebruiken. En de planken qua jaarringen om en om leggen, leg je ze allemaal dezelfde richting in dan kan als het hout nog gaat werken je blad bol trekken.

Maar goed... Ik ben zelf een beginner dus mocht ik onvolledig of onjuist zijn in mijn informatie dan zal dit wel worden aangevuld/verbeterd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door korte Bekijk Berichten
    Dat is een serieus blad zeg, erg netjes! Mag ik vragen vanwaar je die wagondelen hebt?

Wat voor hout ga je gebruiken? Ik "werk" zelf nu enkele weken met steigerhout en kan je meedelen dat je geen wonderen mag verwachten van het gebruik van deuvels.... Ook met deuvels kan je boel krom krijgen als je teveel kracht zet op de lijmklemmen. Zover ik begrepen heb kan je voor extra kracht beter domino's gebruiken. En de planken qua jaarringen om en om leggen, leg je ze allemaal dezelfde richting in dan kan als het hout nog gaat werken je blad bol trekken.

Maar goed... Ik ben zelf een beginner dus mocht ik onvolledig of onjuist zijn in mijn informatie dan zal dit wel worden aangevuld/verbeterd.
    Ik ga wagonplanken van eikenhout. Zijn 4,5 cm dik. Bijna al mijn meubels heb ik zelf gemaakt van steigerhout. Ik ga nu voor het eerst werken met eikenhout. Natuurlijk moet je oppassen met het aanspannen. Daarom ga ik ook plank op plank lijmen en dan laten drogen. Daarna pas de volgende plank. Dit gaat wel wat langer duren maar ik denk dat ik dan minder kans heb op kromtrekking van het blad.

Mijn planken komen hier vandaan, http://www.pepijnkempendesign.nl/. Leuke jonge enthousiaste man. Goede prijs en nam de tijd voor ons.

Prachtig werk, ik vind je opstelling op de eerste foto prachtig, wat heb je hiervoor gebruikt?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Werner675 Bekijk Berichten
    Prachtig werk, ik vind je opstelling op de eerste foto prachtig, wat heb je hiervoor gebruikt?
    ik heb serrejoint koppen gebruikt. de alu profielen had ik nog op mijn werk liggen. passen precies maar niet speciaal gemaakt voor de serrejoints.
    het blad is nu gelakt en verder afgewerkt. ik zal zsm een paar fotos posten.

Forum Rechten