Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Kleine scharniertjes

Beste houtmensen,

Ik ben op zoek naar kleine, mooie scharniertjes. Ik ben van plan om kleine doosjes te gaan maken zoals b.v. een pillendoosje, een passerdoosje etc.
    Daarvoor zijn scharniertjes nodig die nogal klein zijn. Ik heb tot nu toe bij de gangbare winkels (Belgie) nog niets tegengekomen. Iemand een adres van een winkel/webshop? Ook ideetjes voor sluitingen van dit soort doosjes hoor ik graag.

Mvg

Gijs

20Pcs Mini Cabinet Drawer Butt Hinge copper gold small hinge 4 small hole 8*10 copper hinge With screws
    http://www.aliexpress.com/item/20Pcs...820212929.html
    (from AliExpress Android)
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Bedankt! hier kan ik wat mee. En de prijzen vallen ook nog mee.

Iemand nog een idee voor de sluiiting? Liefst zo onopvallend mogelijk.
    Ik dacht zelf aan twee magneten die je in het hout 'verstopt'. Heeft iemand dat al eens uitgeprobeerd?

Mvg

Gijs.

Ik heb wel eens met magneten een sluiting gemaakt. Werkt prima, als je maar hele goede magneten gebruikt en zorgt dat ze dicht op elkaar aansluiten. Dus boven en onder een gaatje boren, magneetjes erin, en een dun laagje fineer om het af te werken.
    De magneten kun je bestellen bij www.supermagnete.nl

@Meron,
    Ja dat was ook het idee wat ik had. Goed om te horen dat het ook werkt, bedankt!

Mvg,
    Gijs.

Forum Rechten