Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Vraag betreft lakken

Hallo,

Mijn broer heeft vorige week de sleutels voor zn huisje gekregen. echter wist hij niet zo goed wat te doen met de houten keuken. Hij vroeg mij (omdat ik grafisch aardig goed ben) voor hem een idee uit te werken.

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      ^7190BA9E97A32E82A934CCE78A31E1651E4DED57E29DE0A2FA^pimgpsh_fullsize_distr.jpg
Bekeken:   208
Grootte:   74,9 KB
ID:        37551
    Keuken nu,

Klik op Afbeelding voor grotere versie

Naam:      keuken om te.jpg
Bekeken:   207
Grootte:   72,7 KB
ID:        37552
    Na edits.

Nu mijn vraag, zou door lakken, of andere methodes dit te bereiken zijn en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

Alvast dank,

Redmer

Half-dekkende (je blijft de houtnerf zien) verf op hout heet beits - dus je zoekt grijze beits.

Ik zou zeggen: alles kaalschuren/schrapen, beitsen in de gewenste kleur, klaar.

Om te kijken of het wat is eerst een proefstukje doen? Bv. de houten deur voor de koelkast aan de binnenkant?

De beste manier om hout te schuren is het trouwens iemand anders te laten doen

Geprofileerd zacht hout helemaal terugschuren tot de lak weg is?? weet waar je aan begint! Vaak verniel je meer dan je achteraf lief was en dan is beitsen geen optie meer.
    Als niet alle lak er echt helemaal af is, wordt beitsen ook een probleem. Gewoon goed matschuren en dekkend schilderen is het best betaalbaar/haalbaar.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Ik zou alles er uit slopen, inclusief toog.

Dank iedereen, we zullen de binnenkant van een deurtje proberen. mocht het er niet mooi uitkomen gaan we hem dekkend schilderen.

slopen is voor de toekomst yoek.

Ik zou er als eerste een effen vloer in leggen, dan wordt het totaalplaatje een stuk rustiger.

Forum Rechten