Theelichtjes in fluweelboomhout (Rhus typhina)

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
543
56
Oostzaan
Ik heb ook nog een stuk fluweelboom liggen waarvan ik dacht dat het niet zo mooi hout is.
Maar nu ik dit zie moet ik mijn mening bijstellen.
Mooi afgewerkt.
Welke porienvuller heb je gebruikt?
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Mooie vorm en kleuren.

als ik het goed heb gelezen op www.... Is deze porienvuller niet geschikt als je met olie wil afwerken... Klopt dit ?

Er zijn enkele verschillende sealers en poriënvullers, maar volgens mij kun je beter een verdunde vorm van hetzelfde product dat je als finish gebruikt eerst gebruiken zodat het in de poriën gaat en niet boven op het hout zit.

De fluweelboom zuigt een oliefinish op alsof het uit de stijl gaat, dat heb Ik wel geleerd met de eerste stukken die Ik had gedraaid, het maakt het hout zo donker dat de kleur verschillen gewoon weg vallen, omdat het een mooi hout is draai Ik het graag, meestal vrij dun, maar Ik heb enkele stukken van ongeveer 20cm dik, het zit all een hele tijd in de opslag, juist te veel andere dingen te draaien en doen :rolleyes:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.