Walk-in closet op maat

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Klant woont in voormalig schoolgebouw uit de 30-er jaren. En (dus??) alles krom en scheef. Bovendien bevatten de muren van de ruimte waarin ik aan het werk moest een wir-war aan leidingen van zowel CV als electra.

Hieronder een foto met de situatie vóór en ná. Beide gemaakt met telefoon, dus qua scherpte niet perfect, maar het geeft een goed beeld.

Walk In Closet.jpg
 

AdrieH

Actieve deelnemer
21 apr 2014
43
0
Ik vind het netjes gedaan!
Hoe heb je het met de cv-radiator opgelost die ik op het linkse plaatje zie? Kan die in de nieuwe situatie zijn warmte nog goed kwijt? Of is ie misschien buiten gebruik gesteld?
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Mooi. Die dikkere leggers in contrasterende kleur hebben wel wat. Is dat spaanplaat met melamine? En hoe heb je dat dan afgekant?
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Ik vind het netjes gedaan!
Hoe heb je het met de cv-radiator opgelost die ik op het linkse plaatje zie? Kan die in de nieuwe situatie zijn warmte nog goed kwijt? Of is ie misschien buiten gebruik gesteld?

Dank je!

De CV wordt in principe niet gebruikt. Door alle CV-leidingen die door de ruimnte lopen is de ruimte al warm genoeg (aldus de klant...). De radiator heb ik op aandringen van de klant wel behouden. De kast is derhalve minder diep gemaakt (500 mm) en de achterzijde is geheel open gelaten. Mocht de CV toch gebruikt moeten worden, dan kan de warmte geheel achter de kast langs en daardoor geheel door de ruimte circuleren.
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Mooi. Die dikkere leggers in contrasterende kleur hebben wel wat. Is dat spaanplaat met melamine? En hoe heb je dat dan afgekant?

Dank je! Het meubel is gemaakt van gemelamineerd spaanplaat in de kleuren Zwart-Bruin en Warm-Wit. De dikke planken zijn gemaakt door twee panelen van 18 mm onderling te verlijmen en zijn daarna voorzien van kantenband (speciaal besteld, breedte-maat ervan is 43 mm).
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Mooi gedaan Ekko,
waarmee en hoe heb je die 2 melamine platen van 18mm verlijmd?
Mvg, :)

Dank je !

Het verlijmen van deze extra dikke planken alsmede het aanbrengen van het extra brede kantenband heb ik uitbesteed. Simpelweg omdat ik nog niet de juiste middelen heb om dit zelf op professionele wijze te kunnen verwerken. Het antwoord op je vraag moet ik dus schuldig blijven...
 
P

Pel

Guest
Mooie, maar vooral een functionele kast, ideaal ook met die laden die heb je altijd te weinig.

Groet Pel.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
Dank je !

Het verlijmen van deze extra dikke planken alsmede het aanbrengen van het extra brede kantenband heb ik uitbesteed. Simpelweg omdat ik nog niet de juiste middelen heb om dit zelf op professionele wijze te kunnen verwerken. Het antwoord op je vraag moet ik dus schuldig blijven...


Waarschijnlijk is dat met gespoten contactlijm gebeurd. De bredere kantenband gaat door dezelfde machine als de dunnere ;)
 

ThierryV

Actieve deelnemer
14 feb 2014
49
1
Ooike, Belgïe
Hey, Mooi werk Bosquet.
Hoeveel laat jij tussen plafond en kast over? Werk je dat dicht of laat je dit open?
Ik veronderstel dat je kast op een sokkel staat? Is die vastgemaakt op de sokkel? En heb je u kast dan nog eens naar de muur vast gemaakt?
Kasten onderling nog eens aan elkaar gevezen?
En het feit dat er geen achterwand in zat, gaf dit geen probleem naar stijfheid en haaksheid van u kast?

Danku voor de info.

grt,

Thierry
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Hoeveel laat jij tussen plafond en kast over? Werk je dat dicht of laat je dit open?

Liefst zo min mogelijk teneinde maximale bergruimte te creëren. In de praktijk is dat ergens tussen de 25 en 50 mm. Uiteraard in overleg met de klant.
In dit geval moest ik wel, in verband met de leidingen van de CV die langs het plafond lopen.

Ik veronderstel dat je kast op een sokkel staat? Is die vastgemaakt op de sokkel? En heb je u kast dan nog eens naar de muur vast gemaakt?
Kasten onderling nog eens aan elkaar gevezen?

Klopt, de sokkel maak ik doorgaans net zo hoog als de plint. Op deze manier kun je de kast-elementen zo strak mogelijk langs de wanden plaatsen.
De elementen staan los op de sokkel, maar zijn onderling wel met elkaar verbonden middels kast-verbinders. Daarnaast op een paar plaatsen bevestigd aan de wanden.

En het feit dat er geen achterwand in zat, gaf dit geen probleem naar stijfheid en haaksheid van u kast?

Nee, eens de delen onderling verbonden alsmede aan de achterwand zijn vastgemaakt is het bijzonder stijf geheel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.