Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 9 van de 9

gezocht loop wieltje oude kastdeur

Goedendag, ik heb het forum al afgezocht, maar ik kan niet vinden wat ik zoek. Misschien kan iemand mij (op weg) helpen ?
    We hebben een oude servies kast met schuifdeuren. Per deur zien hier twee koperen/ messing? kleine wieltjes in, die in een soort houder zien die ingelaten zijn in de onderrand van de deur.
    De wieltjes zijn vrij klein, ongeveer 12 mm doorsnee. Een wieltje is kapot.
    Ik heb al op veel plekken gezocht maar tot nu toe niets kunnen vinden.
    Weet iemand waar ik ergens zo'n houder met een klein wieltje kan vinden? Samen weten we veel tenslotte. .......
    Alvast bedankt , groet René.

Moet je de houder ook vervangen? Zelf draaien of laten draaien van zo'n wieltje lijkt me niet het grootste probleem.

Nee de houder is nog perfect. Maar ik kan helaas zelf geen metaal draaien.
    Maar wel een goed idee, dus als hier iemand dat wel kan en dat voor mij zou willen doen?
    Zou fantastisch zijn.

Ik heb nog wel wat staf (messing) liggen.
    Heb je een foto (of tekening) van het wieltje?
    Draaien is geen probleem.
    Laat maar wat horen.
    Groet,
    Peter

Oh geweldig Pieter, dat zou heel fijn zijn.
    Ik kan natuurlijk een foto met maten maken, maar het wieltje draait op twee kleine schoteltjes? Hoop dat ik dit goed uitleg.
    Misschien is het beter als ik je het houdertje en wieltje opstuur, zodat je precies ziet hoe het eruit ziet?
    Erg fijndat je wilt helpen, met hout begin ik langzaam aan te leren omgaan, metaal is (nog ?) een brug te ver.

Renee, ik heb je een pb gestuurd..

Peter heeft voor mij een perfect wieltje gedraaid.
    Het zit weer in de kast en de deur heeft nog nooit zo mooi gelopen. Het ophalen was ook erg gezellig en wauw! Wat kan die man maken in metaal!
    Het forum op zijn best!

Wat een mooie "oplossing" van je zoektocht. Gaaf!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2011
    Waar gehakt wordt, vallen spaanders, mvg .

Forum Rechten