Wie kan lengtes van 2 meter draaien?

Heckemann

Post veel
9 feb 2011
1.181
3
zoetermeer.
Hallo,

Voor een klus aan een jaren dertig huis moet ik twee balusters hebben van twee meter lang, gedraaid uit Douglas balkjes van 15x15, deze zijn al ingekocht. Simpele vorm: vierkant naar korte bolling naar lange holling naar korte bolling naar vierkant. Buiten het schuren geen afwerking, ze worden op het werk gedekt geschilderd.

Wie kan dat voor een redelijke prijs voor me doen, bij voorkeur in de omgeving van Zoetermeer?

Groet, Rob.
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
Dag Rob, Ik kan het wel doen, maar niet voor een redelijke prijs.... mocht je echt interesse hebben... of ooit een keer echt grote balusters nodig hebben, dan kan ik wat voor je betekenen. Ik zou daarvoor een speciaal tegencenter moeten maken voor de draaibank. zoals in de afbeelding. draaiwerk tot 250-300 kilo kan ik wel hebben.
foto draaien.jpg

Misschien zijn er hier nog andere draaiers die wel zo'n lang bed hebben.

Groet,
Rik
 

rik

Post veel
8 nov 2010
766
142
ik bedenk me net dat je de balusters ook in 2 delen kan draaien... als ze dekkend geverfd worden zal je niet meer zien dat het losse stukken zijn. dat zou namelijk een mogelijkheid zijn.
Ikzelf kan tot 140cm draaien en ik geloof dat er nog een aantal mensen op het forum zijn die nog iets langer kunnen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.