Welkom bij www.woodworking.nl.
Resultaten 1 tot 7 van de 7

Question Wie kan lengtes van 2 meter draaien?

Hallo,

Voor een klus aan een jaren dertig huis moet ik twee balusters hebben van twee meter lang, gedraaid uit Douglas balkjes van 15x15, deze zijn al ingekocht. Simpele vorm: vierkant naar korte bolling naar lange holling naar korte bolling naar vierkant. Buiten het schuren geen afwerking, ze worden op het werk gedekt geschilderd.

Wie kan dat voor een redelijke prijs voor me doen, bij voorkeur in de omgeving van Zoetermeer?

Groet, Rob.
    "I may be left handed but I am always right"

Dag Rob, Ik kan het wel doen, maar niet voor een redelijke prijs.... mocht je echt interesse hebben... of ooit een keer echt grote balusters nodig hebben, dan kan ik wat voor je betekenen. Ik zou daarvoor een speciaal tegencenter moeten maken voor de draaibank. zoals in de afbeelding. draaiwerk tot 250-300 kilo kan ik wel hebben.
    foto draaien.jpg

Misschien zijn er hier nog andere draaiers die wel zo'n lang bed hebben.

Groet,
    Rik

ik bedenk me net dat je de balusters ook in 2 delen kan draaien... als ze dekkend geverfd worden zal je niet meer zien dat het losse stukken zijn. dat zou namelijk een mogelijkheid zijn.
    Ikzelf kan tot 140cm draaien en ik geloof dat er nog een aantal mensen op het forum zijn die nog iets langer kunnen.

Je zou kunnen kijken bij Doornekamp in Waddingsveen zie http://www.woodspecials.nl/
    Of de prijs redelijk is weet ik niet.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan van der Ploeg Bekijk Berichten
    Je zou kunnen kijken bij Doornekamp in Waddingsveen zie http://www.woodspecials.nl/
    Of de prijs redelijk is weet ik niet.
    Zo dat zijn idd geen kleine jongens! dat zou moeten lukken

Volgens mij kan Joost Kramer ook dit soort lengtes aan.

Ja Henk volgens mij tot 3 meter.

Forum Rechten