Vaas berk met slaap

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
FullSizeRender-2.jpg

Hoogte ca 42cm.
Vond het erg lastig draaien, omdat het hout erg zacht is en ik het niet heb gestabiliseerd.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
@Wimmel: geen foto's binnenkant.
Heb alleen het bovenste gedeelte geschuurd.
Ik steek mijn handen niet zo diep in de vaas :p.
Moet hier nog eens een hulpstuk voor maken.
 

cutthroat

Actieve deelnemer
13 apr 2014
97
0
Heerhugowaard
Schitterend! Als absolute newbie heb ik er (nog) weinig verstand van, maar ik weet wel dat ik de eenvoudige, maar toch aparte vorm erg mooi vind. Zeker in combinatie met dit schitterende hout.

Net als de anderen ben ik erg benieuwd waarmee je de vaas uitgehold hebt. En wellicht dat iemand weet waar ik aan beuk of berk met slaap kan komen. Moet nog een hoop oefenen, en ik vind dit erg mooi hout.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
@Nico: Uitgehold heb ik hem voor 95% met een zelfgemaakte beitel met een anders geslepen boor van 8mm.
@Sirjacobsd: Afgewerkt deze keer met zijdeglans blanke lak.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
@Nico: Uitgehold heb ik hem voor 95% met een zelfgemaakte beitel met een anders geslepen boor van 8mm.

Hallo Handig18

hier zouden we heeeeel graag meer over weten. De snijgeometrie, soort boor enz , graag ook foto's
Prachtige , statige vaas. Doet mooi klassiek aan.


groeten ,
ornament
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
@ Ornament: kijk hier maar eens.https://youtu.be/TyN-RZOPB4M

Jeff Nicol was ook een lid van een forum waar Ik ook lid was, en kwam dit tool daar voordragen, Ik wist dat dit soort tool al eerder werd gebruikt, en daar was bewijs van dat Ik dus tot de attentie bracht, Jeff was erg verstoort van dit, hij was namelijk van plan geweest om patent op dit aan te vragen, hij heeft later zijn excuses aan mij aangeboden voor zijn reactie op mijn opmerking.

Dit is weer een voorbeeld van “er is niets nieuw onder de zon in hout draaien, het is allemaal al eerder gedaan” ook al denk je dat je iets totaal nieuws hebt uitgevonden, mensen hebben al meer dan drie duizend jaar hout gedraaid en van alles uitgeprobeerd.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Hoi Leo,

Ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
De meeste nieuwe beitels die je ziet zijn vaak verbeteringen/veranderingen van bestaande beitels.
Probleem is alleen dat je op een gegeven moment de bomen door het bos niet meer ziet.:cool:


Leo

Jeff Nicol was ook een lid van een forum waar Ik ook lid was, en kwam dit tool daar voordragen, Ik wist dat dit soort tool al eerder werd gebruikt, en daar was bewijs van dat Ik dus tot de attentie bracht, Jeff was erg verstoort van dit, hij was namelijk van plan geweest om patent op dit aan te vragen, hij heeft later zijn excuses aan mij aangeboden voor zijn reactie op mijn opmerking.

Dit is weer een voorbeeld van “er is niets nieuw onder de zon in hout draaien, het is allemaal al eerder gedaan” ook al denk je dat je iets totaal nieuws hebt uitgevonden, mensen hebben al meer dan drie duizend jaar hout gedraaid en van alles uitgeprobeerd.
 

ornament

Post veel
29 nov 2011
2.444
538
Dank je , Handig 18

dat uitholsysteem lijkt heel efficiënt te werken. ik overweeg om het ook eens te maken.

groeten,
Ornament
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.