excentrisch schaaltje

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zoals ik al eerder 2 kleine mini schaaltjes heb gemaakt onlangs waarvan hier de link nog eens staat qua bewerkingsvolgorde is er nog een groter tot leven gekomen.
http://www.woodworking.nl/showthread.php?15627-excentrisch-mini-schaaltje.
De houtsoort is esdoorn en afgewerkt met polijstborstels in combinatie van carnauba.
Het zwarte is met een gewone spuitbus zwart glanzend gedaan en de kleine boringetjes werden met een freesje op de dremel toegepast.
De groen bolletjes zijn gewoon met verf gedaan. Zowel de zwarte als groen verf werden ook nog eens met carnauba afgewerkt.
Hier het resultaat.
PA260806.jpgPA260799.jpg

Nog eens de 3 exemplaren samen.
PA260802.jpgPA260804.jpgPA260805.jpg
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Dit keer iets minder uitgebreid. Goed gemaakt. De grote vind ik het mooist. Bij de twee andere vind ik het opstaande kantje iets te groot.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Dit keer iets minder uitgebreid. Goed gemaakt. De grote vind ik het mooist. Bij de twee andere vind ik het opstaande kantje iets te groot.

Inderdaad iets minder uitgebreid, maar de werkvolgorde vind je terug via de bijgeplaatste link.
Wat betreft de opstaande kantjes die u te groot vind van de kleinste exemplaren zijn waarschijnlijk door te foto wat misleidend.
Je krijgt het automatisch door de schuine plaatsing in de klauwkop, maar Wim, ik zie persoonlijk ook graag het grootste exemplaar.
Deze in meranti was het prototype laat ons zeggen. Het andere wow ik eens een vervuurde hebben, maar het stukje was niet te groot om het te realiseren.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.667
2.550
Gaanderen
Sirjacobsd laat duidelijk zijn dat minder uitgebreid geen kritiek is en dat ik meer naar de plaatjes heb gekeken dan naar de tekst.
Foto's kunnen inderdaad misleiden. Het blijven trouwens nette en mooie schaaltjes.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Sirjacobsd laat duidelijk zijn dat minder uitgebreid geen kritiek is en dat ik meer naar de plaatjes heb gekeken dan naar de tekst.
Foto's kunnen inderdaad misleiden. Het blijven trouwens nette en mooie schaaltjes.

Wim,
Ik bekijk het zeker niet als kritiek hoor. Ik bekijk het altijd positief en zo ben ik ook ingesteld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.