Nieuwe oude draaibank

Thomas Perneel

Actieve deelnemer
25 okt 2015
34
0
Gisteren het kraantje/rolbrug...gemonteerd. Normaal gezien mocht ik vandaag een loopkat ophalen maar deze was jammer genoeg nog niet geleverd. Voorlopig de takel dan maar aan een hijsband gehangen. Is best groot uitgevallen maar ik kan er voldoende mee rondrakkeren in het werkhuis. Ook om iets van de aanhangwagen te lossen erg handig icm een transpallet. Gedaan met sleuren.....mooi vooruitzicht :)
Nu kan ik de vaste kop van Jurriaan op de werkbank zetten om aan te passen aan mijn draaibank. Die dikke 100 kilo er in mijn eentje opheffen was sowieso geen optie.
IMG_2861.jpg IMG_2863.jpg IMG_2864.jpg

Morgen ga ik de as uit de vaste kop halen om deze door de draaier aan te laten passen. Zoals eerder aangegeven had ik graag een klauwplaat/chuck meegegeven om een juiste passing te garanderen. Deze moet nog besteld worden.....

In de zoektocht naar een geschikte klauwplaat heb ik voorkeur voor de oneway stronghold. Ik had graag "van handvaten voor beitels tot draaien van schotels" de geschikte bekken erbij aangeschaft. Zijn er onder jullie die uit ervaring bepaalde types kunnen aanraden?

Gisteren ook de frequentieregelaar opgehaald....weer stapje dichterbij
IMG_2865.jpg

Tot de volgende, Groeten Thomas
 

Thomas Perneel

Actieve deelnemer
25 okt 2015
34
0
Tijdje geleden.....paar kleine vorderingen gemaakt.

Vandaag is het pakketje van Ronald Kanne aangekomen met prachtige spullen voor de draaibank, met dank aan Ronald voor het goede advies en het extraatje .....
IMG_2898.jpg

Deze avond of morgenvroeg kan ik naar de metaalbewerker gaan om op de as een M33x3,5 DIN800 te laten draaien.
Ondertussen de verhogingsblokken aangepast om over de prisma's op het bed te laten passen.
IMG_2887.jpg IMG_2888.jpg
gezien de twijfelachtige sterkte die de 2 componenten loctite gaf heb ik nieuwe bouten besteld om het geheel vast te zetten van 12.9
Nu maar beginnen met de voorbereiding om het tegencenter te verhogen.
Ook de loopkat voor de mobiele werkplaatskraan hangt nu op zijn plaats en heeft al kunnen dienen om volgend opknap-projectje van de aanhangwagen te halen
IMG_2889.jpg IMG_2891.jpg
Hopend snel met meer resultaten van de draaibank.....
Groeten Thomas
 
P

Pel

Guest
Thomas ik zie dat je werkplaats behoorlijke ventilatie gaten heeft, zal in de winter behoorlijk koud zijn neem ik aan?

groet Pel.
 

Thomas Perneel

Actieve deelnemer
25 okt 2015
34
0
Hahaha.....jullie willen naakt? Wel.....
IMG_2900.jpg

Thomas ik zie dat je werkplaats behoorlijke ventilatie gaten heeft, zal in de winter behoorlijk koud zijn neem ik aan?

Hier gaat hopelijk in de loop van 2016 verandering in komen.....Momenteel is de werkplaats in een oude kempische schuur,
DSC_0102.jpg
veel kiertjes, dakpannen, monsterlijke spinnen en tocht.....een grote houtkachel , verwarmingslamp en brander zorgen voor plaatselijke verwarming, anderzijds heeft het tochtje dan wel als gevolg dat stil zitten in het werkhuis ook niet aan de orde is.....werken dus en warm zien te krijgen. Volgend jaar hoop ik een een verdiep te creëeren waardoor de ruimte minder hoog wordt en de warmte beter vast te houden is, daarnaast zal de hele indeling van het werkhuis ook een grondige herziening krijgen. (Zal ook wel een topic worden....)
Groeten Thomas
 
Laatst bewerkt:

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Hahaha.....jullie willen naakt? Wel.....
IMG_2900.jpg



Hier gaat hopelijk in de loop van 2016 verandering in komen.....Momenteel is de werkplaats in een oude kempische schuur,
Bekijk bijlage 39607
veel kiertjes, dakpannen, monsterlijke spinnen en tocht.....een grote houtkachel , verwarmingslamp en brander zorgen voor plaatselijke verwarming, anderzijds heeft het tochtje dan wel als gevolg dat stil zitten in het werkhuis ook niet aan de orde is.....werken dus en warm zien te krijgen. Volgend jaar hoop ik een een verdiep te creëeren waardoor de ruimte minder hoog wordt en de warmte beter vast te houden is, daarnaast zal de hele indeling van het werkhuis ook een grondige herziening krijgen. (Zal ook wel een topic worden....)
Groeten Thomas

Gezonde werkplaats en plaats voor veranderingen, je hebt wel kwaliteit gereedschap nu, en een mooie kolom boor machine die nog veel werk kan doen, zal je wel even bezig houden om hem wat op te knappen, die je daarna wel afstaat :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.