project: houten appelrasp, fruitmolen maken

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Hallo heren,
Alle onderdelen die niet in contact komen met voedsel krijgen enkele Danish Oil laagjes.
Voor de raspbak staat er notenolie klaar.
Leerrijke info over Danish Oil...
grts
jan
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Zo zo, vandaag een heel einde opgeschoten...
DSCN1816.jpg
en hier is mijn waakhond...
hij houdt de appels tegen vooraleer ze rasp mogen in duiken.
DSCN1817.jpg
en als ik zijn staart op til...
kunnen de appels in de rasp tuimelen!
Nu nog een bescherming over de bewegende delen van de aandrijving...
DSCN1819.jpg
Even een oude ovenrooster geplooid en met 3 houten klosjes zit ie goed!!!
En morgen mag alles in de olie...
 
P

Pel

Guest
Goed gedaan Jan, dat je aan er aan hebt gedacht om het draaiende gedeelte te beveiligen.

Groet Pel.
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Erg leuk project. Ik kan de combinatie van houtbewerken en een mechanische constructie altijd wel waarderen.

Krijgen we ook een filmpje van de rasp in actie, wanneer hij af is?
 

Arjan'74

Actieve deelnemer
20 dec 2012
86
12
Leuk idee die bescherming en ik denk dat het zeker verstandig is, maar ik zou het zo niet vertrouwen met kinderen in de buurt. Dit zou bij ons thuis gebruikt worden als 'handvat' om op je tenen in de bak te kijken. Ik zou de gaten in de bescherming veel kleiner maken, hoewel het er dan misschien niet meer zo mooi uitziet. Verder echt een leuk project.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
Erg leuk project. Ik kan de combinatie van houtbewerken en een mechanische constructie altijd wel waarderen.

Krijgen we ook een filmpje van de rasp in actie, wanneer hij af is?

Ja hoor,
de eerste, adrenalinevolle test, met zijn pro's en contra's, gaat op beeld, dat beloof ik jullie!!!
Ik ben even benieuwd als jullie...
jan
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Leuk idee die bescherming en ik denk dat het zeker verstandig is, maar ik zou het zo niet vertrouwen met kinderen in de buurt. Dit zou bij ons thuis gebruikt worden als 'handvat' om op je tenen in de bak te kijken. Ik zou de gaten in de bescherming veel kleiner maken, hoewel het er dan misschien niet meer zo mooi uitziet. Verder echt een leuk project.

misschien is plexiglas of acryl plaat een verstandige toevoeging achter het gaas. zo heb je wel de rustieke look van het gaas en de veiligheid van een gesloten kap. tevens is het dan beter beschermd tegen de appelsap zuren.
 

werkbank

Actieve deelnemer
30 dec 2012
404
0
betekom belgië
misschien is plexiglas of acryl plaat een verstandige toevoeging achter het gaas. zo heb je wel de rustieke look van het gaas en de veiligheid van een gesloten kap. tevens is het dan beter beschermd tegen de appelsap zuren.
dat is een goed idee!!!
en makkelijker in onderhoud...
en wetende dat ik hier ergens nog een stapeltje staan heb...
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.