Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Advies zaag tafel tot 1000 voor werkplaats

Hallo beste houtfanaten,

Hout is al lange tijd mijn hobby, en sinds kort heb ik wat ruimte een shop te maken. Zoals gezegd een hobby, later wil ik best 4a6duizend uitgeven aan stukken, maar vooralsnog wil ik een beginnende shop maken. Ik zoek een goede cirkelzaagtafel met geleiders, zodat ik een slede kan maken, en rond de zaagtafel verlengtafels kan bouwen. Via wat zoekwerk kom ik al gauw op Atika, Bosch, Woodmaster, Makita...Heeft iemand een andere tip? Qua budget wil ik nog besparen zodat ik ook een kolomboor en frees kan kopen....zeg een 1000 a 1200 max....hebben mensen hier ervaring met kopen in de USA of zijn er goede adresjes in NL? Thanks in advance, groeten Victor

Voor jou budget is de Bosch GTS 10 XC hier heel populair. Die staat ergens op een van mijn verlanglijstjes, maar ik heb momenteel geen nood aan een tafelzaag.
    Opletten met kopen uit de US, het is daar over het algemeen wel (een pak) goedkoper, maar de machines zijn 110V.

Persoonlijk zou ik voor de DW745 gaan maar dat komt omdat ik die zelf heb en tot nu toe niets op aan te merken.

Je kan ook kijken naar een oude Startrite...

Apparatuur in de VS kopen is onhandig vanwege de 110V apparatuur en hoge verzend/importkosten. Zo'n DW745 kost daar 330-400 USD, in NL betaal je daar nieuw al gauw 550-600 EUR voor. Maar daar hebben ze dan ook een grote "houtcultuur"...

Kijken naar een oude is inderdaad aan te raden.
    Ik heb twee jaar een oude startrite in m'n werkplaats gehad.
    Ze hebben wel vrij weinig watt maar ze lopen prima!
    Het enige probleem dat ik er mee had is dat het diepte en hoek verstellen niet altijd even soepel liep.
    Verder zijn ze best aan te raden!

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door harold Bekijk Berichten
    Je kan ook kijken naar een oude Startrite...

Apparatuur in de VS kopen is onhandig vanwege de 110V apparatuur en hoge verzend/importkosten. Zo'n DW745 kost daar 330-400 USD, in NL betaal je daar nieuw al gauw 550-600 EUR voor. Maar daar hebben ze dan ook een grote "houtcultuur"...
    Ben ook aan het kijken voor een DW745 .. prijzen in europa swingen de pan uit .. gemiddeld het dubbele ..

299$ in de lokale home-depot .. in belgie/nl al snel 600 euro .. en 2dehands vind ik er amper ..

Je moet ook nog opletten welke versie .. TYPE4 heeft bijvoorbeeld een zwaardere motor en de zaagbreedte is ook 20cm meer .
    De bosch GTS10 J of XC is ook wel leuk maar ik zoek persoonlijk toch een dewalt .. vind de fijnafregling langsgeleider wel nice.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2010
    Zit met hetzelfde dilemma.
    De DeWalt of de Bosch.
    Ik mis soms wel een zaagtafel, maar heb geen ruimte voor een combiné.
    Heb al zitten kijken naar een precisio maar voor een hobbyist (in verbouwingen) is dit al een pak geld.
    Ben nu aan het rondkijken naar een compacte zaagtafel en ben van plan deze te integreren in een werkbank

Voor dit budget koop je hele goede nieuwe zaagtafels in de betere hobby afdeling zoals bovengenoemden Bosch GTS en DW745
    Die van deWalt kom je soms wel op mp tegen in een hele goede staat, er wordt vaak wel snel op geboden.
    Bernardo en HBM hebben ook machines in die klasse maar daar heb ik geen ervaring mee net als Holzstar en Metabo TS254 die ook voor zo'n 7 a 800 een zaagtafel hebben en AEG TS 250K voor zo'n 500.
    Er is iemand op het forum die pas geleden een AEG heeft aangeschaft en er heel happy mee is, ook nauwkeurig maar of je het spouwmes kan laten zakken voor een slee weet ik niet.
    Als je ook tweedehands overweegt dan koop je een professionele machine voor dat geld zoals een Harwi of zo.
    Veilingen en ook tweedehands Duitse sites kunnen dan een leuke koop opleveren.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jun 2015
    Ik had op deze geboden http://www.jorisco.be/auction/auctio...lot&lid=377370

Maar bedrag is tot 250 euro gegaan .. +17% kosten + 21% btw = 350 euro .. voor een 4jaar oude DW745QS type1 of 2 ( niet echt duidelijk ) vind ik teveel ..

Toch nog effe doorsparen voor een nieuwe dw745qs of dwe7491 .. denk ik ...

Uit ervaring merk ik dat bij deze veilingen de prijzen altijd absurd zijn. Ik vermoed dat mensen die extra kosten niet meerekenen.
    www.gogreenbuddy.com mijn dagelijkse bezigheid om groene activiteiten te promoten!

Forum Rechten