Bouw beuken Roubo split top werkbank met Benchcrafted hardware

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
enorm blij mee!

Een vriendin van me zou zeggen: "as ge oe eige nie eens kietelt hedde ge nooit leut!" :) (heb ik dat goed geschreven Rien?)

Wie 'm in het echt wil zien... tweede paasdag 28 maart is er hier een open dag!

klik hier voor het bericht op dit forum daarover
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
enorm blij mee!

Een vriendin van me zou zeggen: "as ge oe eige nie eens kietelt hedde ge nooit leut!" :) (heb ik dat goed geschreven Rien?)

Wie 'm in het echt wil zien... tweede paasdag 28 maart is er hier een open dag!

klik hier voor het bericht op dit forum daarover

Da's wel heeeeeeel erg sluipreclame, je begint op Guillaime te lijken ;) (die begon ook als houtdraaier dacht ik )
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik dacht dat ik al had gereageerd, maar kennelijk niet. Prachtige werkbank, petje af! Te mooi om te gebruiken eigenlijk ;)
 

jantje1987

Actieve deelnemer
31 jul 2011
162
7
Hoi Guido

de machine waar je de pennen en gaten mee maakt waar kan je deze kopen? of is het een zelfbouw?
ik had er graag wat meer info over gehad want deze ziet er echt wel leuk uit om mee te werken

groetjes
Jan
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Hoi Guido

de machine waar je de pennen en gaten mee maakt waar kan je deze kopen? of is het een zelfbouw?
ik had er graag wat meer info over gehad want deze ziet er echt wel leuk uit om mee te werken

groetjes
Jan

Hoi Jan,

Dat is de alu versie van de Pantorouter van Matthias Wandel (zie youtube - woodgears.ca).
Meer info hier. [http://www.woodworking.nl/showthread.php?14937-Templates-voor-Pantorrouter&highlight=pantorouter]

Ik heb een rekenblad voor de afmetingen van de templates, staat in bovenstaande link, gemaakt.
In NL kan je het kopen bij https://www.pantorouter.eu/nl/ Sven Claessen is de eigenaar hiervan, fijne vent, goede service en advies.

Op thingverse (staat in mijn link) heb de ontwerpjes van de templates gezet die ik tot nu gemaakt heb voor mijn lasersnijder en voor de 3D printer.
Screen Shot 2016-03-27 at 12.44.53.jpg
pantorouter.jpg

Goede paasdagen!
Mhjg, Guido
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Schitterend,

ik ga er binnenkort ook mee beginnen,
meeste van het Benchcraft spul al binnen.
ik ben me nu aan het oriënteren voor het hout, mogelijk ook bij Masave

groet Herman


Hoi Herman,

Ben je er al mee begonnen? Benieuwd naar je ervaringen en keuzes - Beuken?
Heb je al foto's?

Goed weekend, Guido
 

guidovanalphen

Actieve deelnemer
9 mei 2011
128
2
Zo'n bak is echt een fijne uitbreiding!
Nu lijken beide banken weer helemaal op elkaar ;-))
Fijn dat je er nog steeds blij mee bent, mhg, Guido
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.