Pinokkio

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Een geweldig mooi en leuk project, ik heb het met plezier gevolgd en wat een prachtig slot (de neus).
Bedankt voor de goede uitleg en natuurlijk de plaatjes en de filmpjes.
Mvg,:).

Spaander, je bent één van de zovele trouwe volgers van mijn projecten die steeds achter mijn realisaties staat.
Bedankt hiervoor.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Geweldig het filmpje.
Bij het bekijken van de laatje foto's schrok ik van een PLC voor de besturing toen ik de achterkant van schoonbroer zag verklaarde dat het :)


Wie weet krijgt Pinokkio nog wel een broer of zus met nog meer uitdagingen ;)


Even een stukje tekst aangepast zoals het er stond kan echt niet, je maakt je wel klein zo :rolleyes:
En de missie/doel is zeker geslaagd gefeliciteerd met de geboorte van Pinokkio :eek:

Inderdaad Rjmulder, mijn schoonbroer is een lifttechnieker waarvan mijn vrouwtje samen met nog een andere broer een zaal runnen van liften. Deze hebben ze van hun ouders nu verder gezet. De zaak bestaat al inmiddels 45 jaar.
Wat de pinokkio broer of zus betreft, wie weet komt het ervan.
Ook bedankt voor uw trouwe opvolgingen die je steeds doet bij mijn projecten.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hier word ik echt stil van...... Wederom een uniek project. Naast het laten zien van een mooie werkstuk is het ook erg prettig dat je alle stappen duidelijk hebt uitgelegd, hierdoor kan eigenlijk iedereen wel beginnen aan zijn eigen "pinokkio". Of anders misschien wel bepaalde technieken gebruiken voor zijn/haar eigen projecten.

Is Rick hiervan stil te krijgen? Heel tof dat u het waardeert dat de stappen heel nuttig zijn voor anderen om het toe te passen bij hun werkstukken.
Dit is zeker mijn doel om anderen te steunen en te helpen daarin.
Pinokkio zijn neus komt niet uit als ik het hem vertel wat u schrijft. Het zal dan wel waar zijn zeker.
Hopelijk kan pinokkio weer de komende opendag bij u doorbrengen in Zwolle.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Wat een geweldig resultaat. Leuk filmpje ook zo met een uitreksel van de bouw.
Maar als je zegt dat je zelf de achtergrondmuziek hebt uitgekozen, denk ik dat jouw neus ook gaat groeien :D
( mijn tenen trokken krom :D:D )

Inderdaad jammer dat er e.e.a mis is gelopen met de PB. Maar het resultaat is er absoluut niet minder om!
Hulp van je colegae en/of schoonbroer had je sowieso nodig gehad omdat ik alleen maar ideetjes kon aandragen.

Had ik al gezegd dat het een geweldig resultaat is?

Op naar het volgende draaiproject.
Wat dacht je van een troll. Kan ook wel wat beweging in, sommige gooien met stenen.

Bedankt Lemen voor de ideetjes en een troll draaien, er zijn mooiere dingen denk ik.
Toch spookt het al weer vol met draaiwerken in mijn hoofd om te realiseren, maar de tijd is weer wat anders.
Ik maak er weer zo spodig mogelijk mijn werk van.
Groetjes Sirjacobs Didier.
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Hoi Didier, ik ben een tijdje niet op het forum geweest en was inmiddels nieuwsgierig naar de vorderingen. Mooi om te zien dat Pinokkio klaar is en het kleuren en vormen spel is wederom prachtig.

Voor mij te veel gepriegel en te veel geknutsel om zelf te willen, ik ben meer van klein en simpel, maar ik heb genoten van het eindresultaat, het topic en de foto's en het filmpje.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Hoi Didier, ik ben een tijdje niet op het forum geweest en was inmiddels nieuwsgierig naar de vorderingen. Mooi om te zien dat Pinokkio klaar is en het kleuren en vormen spel is wederom prachtig.

Voor mij te veel gepriegel en te veel geknutsel om zelf te willen, ik ben meer van klein en simpel, maar ik heb genoten van het eindresultaat, het topic en de foto's en het filmpje.

Blij u weer te horen Wim.
Wat dat te veel gepriegel en geknutsel betreft, of je nu grote of kleine elementen draait om tot één geheel te komen, het blijft allemaal hetzelfde .
De basis waarmee je vertrekt onder de knie hebben, en dat heb je toch Wim, moet lukken om uw lat hoger te leggen.
Ik heb een ingesteldheid van "nooit lukken bestaat niet". Alles kan volgens mij.
Tekeningen maken hoe het eruit zal zien is toch een belangrijk punt om het speciale van houtdraaien te kunnen bereiken.
Bedankt dat je mijn project grondig hebt doorgenomen Wim.
Groetjes Didier
 

schrijnwerker

Actieve deelnemer
11 aug 2008
545
58
Oostzaan
Ik moest weer even bijlezen.
Maar wat een mooi verhaal heb je er van gemaakt.
En wat een prachtig eindresultaat.
Ik vind het leuk dat je ook andere technieken hebt toegepast(electronica en mechanica).
duimpje.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.