multiplex fineren o.i.d

SkillZz

Nieuw lid
1 okt 2009
16
0
Beste houtbewerkers,

Ik heb afgelopen zaterdag een caravan gekocht met enig opknapwerk eraan.
zo heb ik in de caravan kastjes en keukenblokje zitten waarvan het fineer loslaat.
Mijn vraag is welke soorten fineer zijn er verkrijgbaar en waar? Na een anderhalf tot 2 uur gezocht te hebben op internet heb ik to dusver alleen echt fineer gevonden en dat vind ik vrij prijzig gezien ik vrij veel moet doen. Eigenlijk bedoel ik de ikea kasten fineer dat ik zoek.

Bij voorbaat dank Patrizio
 

Renault

Post veel
14 jun 2009
1.040
5
Je caravan is van de binnenkant denk ik niet afgewerkt met echt fineer, maar met een plakfolie of met HPL. HPL is een goed materiaal om de caravan mee op te knappen. Je moet wel contactlijm en een bovenfrees met kantenfreesje hebben. Op internet is dit materiaal wel te verkrijgen.
 

SkillZz

Nieuw lid
1 okt 2009
16
0
Oke hardstikke bedankt bovenfrees en toebehoren heb ik wel (ben timmerman in restauratiebouw) heb alleen geen kaas gegeten van fineren en dergelijke .
met vr goet Patrizio
 

'mikejuhhh

Actieve deelnemer
7 feb 2010
44
0
je moet dan met het fineeren wel opletten dat als er een fineerlaag op plakt je ook een tegenfineer hebt, dus je moet altijd een oneven aantal lagen hebben, anders trekt de plaat krom.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.