Iemand ervaring met de Hammer A3

grrt

Actieve deelnemer
17 feb 2013
72
1
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een vlak-vandiktebank en kwam uit bij de Hammer A3 (41). Ik hoop dat er hier iemand is met deze machine en zijn ervaringen wil delen. Ik ben erg benieuwd hoe nauwkeurig de A3 is na het op en neer klappen van het vlakbank deel. Kun je de machine ombouwen zonder dingen na te moeten stellen?

Alvast bedankt!
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Ja, hele fijne machine. Alles werkt goed , instellen makkelijk, nauwkeurig. Veel value for money.
Ok kan maar 1 minder ding bedenken, zoals met alle combi machines waarbij je de afzuigkap naar binnen draait miet je de vandiktetafel ongeveer op 160mm zetten 9ok de kap ruimte te geven. Das heel was slagen aan je wieltje. Geen groot ding maar wel het enige minpunt wat ik zou kunnen noemen.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Met Scheppie eens. Ik heb een felder en het snel wisselen van vlakken naar vandikte duurt even. Is misschien op te lossen door de verstelling elektrisch te regelen. Zal wat extra kosten, maar zou zeker naar de mogelijkheid vragen als je nieuw gaat kopen.
 

Botte Bijl

Actieve deelnemer
16 dec 2011
202
0
Finland
Hoi! Wat bedoel je precies met "na het configureren instellen"? Wat mij betreft evenals scheppie, goede waar voor je geld. Zoals Rinus meld zal een elektronische regelaar wellicht tijd schelen maar ikzelf vindt dit eigenlijk verwaarloosbaar. (zou het zelf graag willen hebben, begrijp me niet verkeerd.) Om de machine van vandikte naar vlak the configureren moet je het bed naar zo'n 1950 of 2000mm diepte draaien en dat kost even tijd. (misschien zo een 60 of zo seconden, met 2mm per rotatie?) Long story short, ik hoef geen na stellingen te doen. Zo nu en dan (dagelijks gebruik) check ik of de geleider voor het vlakken nog fatsoenlijk op 90 graden staat. That's it.

Kun je niet bij iemand komen kijken de er een heeft staan om de machine zelf eens onder handen te nemen? Bel met je dealer die kunnen je allicht met iemand in contact brengen bij jou in de buurt.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.446
394
Dordrecht
De machine blijft bij mij keurig zuiver. Zeker het vandiktedeel is prima. Langsgeleiding voor het vlakdeel blijft redelijk haaks, maar zou voor mij wat steviger uitgevoerd mogen zijn.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Op mijn Felder heb ik de elektronische hoogte regeling, dat is niet per se sneller dan handmatig draaien. Het is vooral minder vermoeiend en ontzettend precies.
De mijne moet op minimaal 170mm staan om de kap te kunnen draaien, dat duurt enkele seconden die soms lang lijken. Vanaf dag 1 wilde ik er een functie op waardoor je op één knop drukt en hij vanzelf naar 170mm gaat zodat je niet met je vinger moet blijven drukken. Maar dat zou anderzijds ook gevaren kunnen brengen.
 

Patje

Actieve deelnemer
28 jan 2012
75
0
Lommel
Waar ik enkele jaren terug werkte hadden we een paneelzaag van felder deze hebben ze van miserie weggedaan die machiene heeft meer in panne gestaan als gedraaid, nadien een paneelzaag van constand philips en daarmee nooit problemen gehad.
 

dirteur

Nieuw lid
16 aug 2015
10
0
Wij gebruiken ook de A3 combi machine voor dagelijks gebruik.
Zeer tevreden over de machine en ook over de zuiverheid van de machine.
Het enige nadeel is inderdaad het omzetten, maar ja hier krijg je veel meer ruimte voor terug in je werkplaats.
Als je geen mogelijkheid hebt om krachtstroom aan te leggen dan zijn wij van mening dat de A3 de beste optie is met 220 V.
Gr. Dirk
 

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Ik ben er zelf ook heel tevreden van. Heb de 31cm variant, met de silent power as erop. Zeker deze laatste is echt een heerlijk ding. prachtig schaafbeeld en heel weinig lawaai.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Ik heb het kleine broertje, (A3-26?) heel tevreden over. Wel hobbygebruik. Prettig werken hiermee. Voor mij is het niet storend, maar ik kan me inbeelden dat bij dagelijks gebruik het draaien aan het wiel tot 17cm om de klep te kunnen overdraaien frustrerend kan werken. Zelfs al eens over de maximale breedte geschaafd en ook dat ging goed.
 

ErnstKuhne

Actieve deelnemer
19 nov 2011
304
186
Deventer
www.ernstkuhne.nl
Ik heb zelf de a3-31, geeft een mooi schaafbeeld met de silent as en instelling is met instelklok heel nauwkeurig en herhaalbaar. Ik vind alleen het transport van de vandiktebank wat haperend. De vlaktafel is af fabriek ook behoorlijk ruw.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.