Demodag Ede a.s. zaterdag

dehoutdraaierij

Post veel
11 nov 2010
1.121
243
Doetinchem
a.s zaterdag is in Ede de "demodag" van Radius dus de Oneway wordt weer uitgelaten. Dit keer moet het op een aanhangertje. Ik heb aan de voorkant een lier gemaakt waarmee ik het ding zo via een paar oprijplaten de aanhanger in trek. Ging verbazend eenvoudig... :) Toen ie er eenmaal op stond ben ik een rondje gaan rijden zodat ie zonder houtkrullen erop weer de schuur in is gegaan! :)

IMG-20151020-WA0002.jpg

IMG-20151020-WA0004.jpg

IMG-20151020-WA0006.jpg

Er gaat ook een aantal spullen uit mijn winkeltje mee. Een aantal mensen hebben al gevraagd of ik die ene beitel mee wil nemen of het CBN wetstaal of die adapter voor op het tegencenter... Het ligt allemaal klaar! Als er nog meer mensen met speciale wensen zijn hoor ik het graag! Ik zit me nog af te vragen of ik voorgedroogde ruwe schalen mee zal nemen... In Duitsland loopt dat altijd best goed, maar volgens mij zijn wij in Nederland meer van het zelf doen... :)

Samen met Chris van Aar bemannen wij de draaibank voor een paar demo's. Chris laat zien hoe je iets over 2 (of 3) assen draait en ik zal een poging doen om te laten zien hoe ik schalen maak van het begin tot het eind. En nu maar hopen dat we er iemand een plezier mee doen!
Ik hoop tot zaterdag!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
T had qua planning niet slechter kunnen uitkomen. Deze dag ben ik wel in de buurt maar sta zelf op een beurs voor gitaarbouwers. Heel veel succes en tot binnenkort.

Die ruwe schalen zou ik zeker meenemen, daar is zeker behoefte aan.
 

jan pranger

Post veel
29 jun 2009
1.982
36
www.arstorno.nl
Vormgeving.
De Radiusdag in Ede a.s. zaterdag staat in het teken van vormgeving.
In mijn inleiding ga ik in op drie aspecten:
1. Bestaande vormen
2. Natuurlijke vormen
4. Spelen met vormen
Aandachtspunten waar een houtdraaier wat aan heeft: je kijkt naar je stuk hout en vraagt je af welke vorm daarin schuilt - je kiest een te maken bestaande vorm - gaat hier mee aan de slag en hout rekening met natuurlijke geometrische vormen en de houtstructuur - experimenterend kom je tot "je eigen" vorm.
Voor dit laatste zijn spelregels - dus geen wetten maar speelruimte.
Daar gaat het zaterdag over.
Graag tot zaterdag in Ede.
vr.gr. Jan Pranger.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Vormgeving.
De Radiusdag in Ede a.s. zaterdag staat in het teken van vormgeving.
In mijn inleiding ga ik in op drie aspecten:
1. Bestaande vormen
2. Natuurlijke vormen
4. Spelen met vormen
Aandachtspunten waar een houtdraaier wat aan heeft: je kijkt naar je stuk hout en vraagt je af welke vorm daarin schuilt - je kiest een te maken bestaande vorm - gaat hier mee aan de slag en hout rekening met natuurlijke geometrische vormen en de houtstructuur - experimenterend kom je tot "je eigen" vorm.
Voor dit laatste zijn spelregels - dus geen wetten maar speelruimte.
Daar gaat het zaterdag over.
Graag tot zaterdag in Ede.
vr.gr. Jan Pranger.

Veel succes toegewenst Jan met uw demo.
Ik duim voor u en ook aan de andere gekende deelnemers.
 

zwaluwstaart

Actieve deelnemer
24 okt 2008
94
20
Eindhoven
Samen met mijn zwager Johan zijn wij ook aanwezig, om het draaien van excentrische sieraden te demonstreren, En uiteraard ook met onze pennen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.